Ga naar inhoud

windows sidebar

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Sinds een update enkele maanden geleden is mijn windows sidebar verdwenen. Alle mogelijke "oplossingen" al uitgeprobeerd maar niets leidt tot de oplossing.

Ook heb ik op de site van Microsoft gekeken, maar ook daar kom ik niet tot een oplossing.

Systeemherstel heeft geen zin, want het probleem dateert van ong. 2 maanden.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Bedankt vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In Windows 7 kan je de Windows Sidebar installeren of verwijderen via Windows onderdelen in- en uitschakelen. Jij gebruikt Windows Vista. Het kan zijn dat het daar anders is, maar je kan hetvolgende proberen:

- Open het configuratiescherm (=druk op de startknop en aan de rechterkant van het menu kies je voor Configuratiescherm)

- Klik op "Een programma verwijderen"

- Aan de linkerkant klik je op "Windows-onderdelen in- of uitschakelen"

- Scroll naar onder in de lijst totdat je "Windows Gadget Platform" ziet. Zet daar een vinkje voor als er geen zou staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar Bureau accessoires of deze daar niet tussen zit,

of ga naar Controle Paneel, Uiterlijk en personalisatie en zie of je daar de Windows Sidebar terug vindt.

Je kan ook eens het volgende doen:

Open "Computer", open "C" schijf, open "Program Files", en kijk of je daar een map "Windows Sidebar" hebt, open die map en start sidebar.exe, of

als je op de start knop klikt en in het zoekvenstertje "Windows Sidebar" schrijft, krijg je dan een link in de zoek resultaten?

Zo ja klik erop en je bent vertrokken.

Als al deze mogelijk heden niks hebben opgeleverd kan je dit ook nog eens proberen:

Ga naar "start" / ga naar "alle programma's" / ga naar "bureau-accessoires" / klik rechts op "opdrachtprompt" en kies uitvoeren als administrator

schrijf: Regsvr 32 atl.dll (respecteer de spatie's en druk op enter)

schrijf: Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\sbdrop.dll (respecteer de spatie's en druk op enter)

schrijf: Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\wlsrvc.dll (respecteer de spatie's en druk op enter)

schrijf: exit (druk op enter)

start de computer opnieuw op, hopelijk heb je de side-bar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-44302-1417705478,8859_thumb.jpgZo is het als ik op program files klik. Alleen het pictogram is leeg. Als ik het bestand verander in sidebar.exe gebeurt er ook niets.Eventjes, heel snel komt het schermpje van de opdrachtpromp in beeld, maar is even zo snel verdwenen. Via start (dus de 2de oplossing) ook gedaan, pc opnieuw opgestart, maar helaas, niets!

Dit is voor de duidelijkheid mijn configuratiescherm: geen windows sidebar, alleen sidebar properties (geen idee wat dit is)

post-44302-1417705478,9317_thumb.jpg

aangepast door harryzelf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.