Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb onlangs een nieuwe iMac gekocht en wou de emails (van de oude iMac) van thunderbird overzetten naar de nieuwe.

ergens had k gezien hoe je dat moest doen door je 'profile' map te kopieren. ik heb de fout gemaakt om deze te verplaatsen en op een externe schijf te zetten. wat ik nu ook probeer, niks baat. ik heb dat mapje al teruggezet waar het stond maar alles blijft hetzelfde. emails,zijn allemaal weg, nieuwe emails die ik in de prullenmand gooi verwijderen zich vanzelfs etc. iemand die mij uit mijn lijden kan verlossen? ik ben niet de meest handige persoon(wat pc's betreft) en ik voel mij echt rot hieromtrent. morgen kan ik overdag aan de pc zitten om tips uit te wisselen hoe ik dit kan rechtzetten...

Geplaatst:

@ Morfie,

:welkom:

ik heb de fout gemaakt om deze te verplaatsen en op een externe schijf te zetten. wat ik nu ook probeer, niks baat. ik heb dat mapje al teruggezet waar het stond maar alles blijft hetzelfde.

Ik gebruik geen thunderbird en weet niet welke provider je gebruikt voor jouw e-mail.

Tevens weet ik ook niet hoe je de fout kunt herstellen.

Mijn vraag is: waarom je Mail van Apple –die standaard aanwezig is bij iMac- niet gebruik?

[at]hotmail[dot]com, [at]gmail[dot]com en/of [at]isp[dot]nl en/of [dot]be kun je toevoegen bij Mail.

emails,zijn allemaal weg,

Met Mail kunt je een aantal zaken zelf instellen.

Activeer Mail vanuit de Dock en ga bij Mail in de menubalk naar Voorkeuren.

post-41531-1417705481,7503_thumb.png

post-41531-1417705481,7736_thumb.png

Ga nu naar het tabblad Accounts >> tabblad Geavanceerd

Hier kun je instellen wat en hoe met je e-mailberichten moet gebeuren.

Plaats je een vinkje bij Verwijder bericht van server na ophalen dan zal het ook zo gebeuren, afhankelijk van je keuze.

post-41531-1417705481,8105_thumb.png

nieuwe emails die ik in de prullenmand gooi verwijderen zich vanzelfs etc.

Ga nu naar het tabblad Accounts >> tabblad Postbusinstellingen, hier kun je instellen dat de mails die je in het prullenmand hebt geplaatst niet meteen worden verwijderd.

post-41531-1417705481,8552_thumb.png

Geplaatst:

@ Morfie,

Ik heb onlangs een nieuwe iMac gekocht en wou de emails (van de oude iMac) van thunderbird overzetten naar de nieuwe.

ergens had k gezien hoe je dat moest doen door je 'profile' map te kopieren. ik heb de fout gemaakt om deze te verplaatsen en op een externe schijf te zetten. wat ik nu ook probeer, niks baat. ik heb dat mapje al teruggezet waar het stond maar alles blijft hetzelfde.

Ik heb nog wat gezocht en kwam deze link tegen.

Als ik die link lees hebt je géén fout gemaakt om de mails op een externe schijf te zetten , neem die link nog eens door.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.