Ga naar inhoud

IE10 - enter-toets in adresveld reageert niet - kan geen webpagina's openen

habhab

Aanbevolen berichten

Sedert enkele dagen heb ik een zeer raar fenomeen, en ik weet eigenlijk niet hoe of wat ik moet zoeken om na te gaan of er hier al melding over is geweest.

Ik werk dus met IE10. Als ik IE opstart, dan krijg ik mooi de homepage voorgeschoteld (is simpelweg Google). Als ik echter in de adresbalk een website intik (voorbeeld: Microsoft Nederland | Apparaten en diensten), en ik druk op enter, dan gebeurt er helemaal niets! Ik zie de cursor voor het eerste karakter springen in de adresbalk, en dat is het zo een beetje. Zelfs geen roterend symbooltje dat toont dat hij aan het laden is. De google webpagina (homepage) blijft staan.

Ik kan in de google zoekbalk wel iets intikken, en door dan op enter te drukken toont google mij wel de zoekresultaten. En daar kan ik op een link klikken, en zie ik de webpage. Maar de back button naast de adresbalk blijkt ook helemaal niet te reageren. Als ik zelfs op de back button blijf drukken, om zo de lijst van eerdere webpages te zien, en ik probeer IE te forceren om terug te keren naar bijvoorbeeld de eerste pagina, dan gebeurt er ook helemaal niets.

Als ik in mijn favorieten een website aanklik... inderdaad, ook hier weer helemaal niets. Ook niet als ik met rechtermuisknop expliciet "Openen" of "In nieuw tabblad openen" selecteer.

Als ik aanlog op een andere gebruiker, dan blijft het probleem bestaan. Het is dus niet account gerelateerd.

Ik heb mijn virusscanner (die permanent aanstaat) even laten een full scan doen, maar niets gevonden. Ik heb CCleaner er ook eens op los gelaten, en alles gecleaned, maar ook hier geen oplossing.

Gelukkig heb ik nog google chrome zodat ik jullie dit bericht kan sturen.

Iemand een idee hoe ik van dit bizare fenomeen kan af geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Habhab,

heb je reeds een poging gedaan om uw Internet Explorer eens te resetten?

Om dit te doen:

ga naar "Extra" in uw IE

ga naar "opties"

klik op de tab "geavanceerd"

klik in dit venster op de knop "opnieuw instellen"

opgelet!:

in het volgende venster: vink de optie uit "persoonlijke instellingen verwijderen" en klik dan op de knop "opnieuw instellen"

is het probleem daarbij niet opgelost doe je opnieuw hetzelfde maar dan vink je de optie "persoonlijke instellingen verwijderen" aan om een heel nieuw frisse IE te hebben, let wel dat al je wachtwoorden en aanvullingen zullen weg zijn en je terug opnieuw je wachtwoorden op pagina' s terug zelf zal moeten invullen.

Is het probleem hierbij opgelost of niet dan lees ik dit graag terug hier in deze topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.