Ga naar inhoud

geen internet op pc

Brejen

Aanbevolen berichten

sinds gisteren kan ik op mijn desktop niet meer op internet. wanneer ik mijn laptop gebruik (wifi uitgeschakeld) en ik plug de kabel van de desktop in de laptop dan werkt het internet wel. het probleem ligt dus volgens mijn bij de pc zelf. ik probeer een systeemherstel te starten maar dat lukt niet (time out bij het maken van schaduwkopie verschijnt als foutmelding).

ik heb via apparaatbeheer de modem verwijderd en opnieuw geinstalleerd. ook dit lost het probleem niet op.

Wat kan in verder nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Brejen,

Wil je eens via "Configuratiescherm" naar "Netwerkcentrum" gaan.

Klik daar op "Adapter instellingen wijzigen" je komt dan in een nieuw venster terecht waarin je visueel je netwerk kaart kan zien zie screen shot:

[ATTACH=CONFIG]26895[/ATTACH]

kijk nu of je LAN netwerkkaart actief is (in dien niet het geval moet je die kaart eerst activeren)

klik nu rechts op de afbeelding van jouw LAN netwerkkaart en kies problemen vaststellen.

als dit gedaan is vertel dan wat het resultaat daarvan is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten we eerst eens zien of je netwerkkaart wel juist werkt.

Ga naar start

ga naar configuratiescherm

kies voor Systeem zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]26900[/ATTACH]

Vervolgens ga je naar apparaat beheer:

[ATTACH=CONFIG]26901[/ATTACH]

Daar krijg je een lijst van alle hardware aanwezig in je desktop pc:

[ATTACH=CONFIG]26902[/ATTACH]

kijk nu eens naar de afdeling "Netwerk Adapters"

in het volgende screenshot zie je hoeveel netwerk kaarten er in mijn pc zitten:

[ATTACH=CONFIG]26903[/ATTACH]

we hebben daar een draadloze Belkin Wireless Adapter, een Intel 10/100 netwerkkaart (is de LAN), en de Microsoft Virtual netwerkkaart (voor virtuele besturingsprogramma zoals XP in VMWare)

er zitten in mijn geval 3 netwerkkaarten in mijn systeem/apparaatbeheer!

ga nu eens kijken wat er in uw apparaat beheer zit, en zet hier een screenshot

zoals je kan zien is mijn LAN netwerkkaart niet geactiveerd door een klein symbool zie screenshot:

[ATTACH=CONFIG]26904[/ATTACH]

In uw situatie kan het nog anders zijn en staat er een ander symbool op uw LAN netwerkkaart, zoals een vraagteken of uitroepingsteken of het kan zijn dat er helemaal geen netwerkkaart wordt gedetecteerd door uw systeem.

Graag willen we dit kunnen zien aan de hand van de screenshot die je hier upload of je kan het ook gewoon schrijven wat je ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet de laptop maar de desktop (zie hoger). zoals ik ook hoger al had gemeld: ik zie geen lan-netwerkkaart staan. (ook niet wanneer ik verborgen kaarten weergeef). er verschijnen enkel 3 bluetoothkaarten. Het lijkt er dus op dat mijn netwerkkaart niet (meer) herkent wordt. Zou het kunnen dat die netwerkkaart defect geraakt is?

Firewall afzetten en via beveiligde omgeving lukt ook niet. Ook via veilige modus kan ik niet op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.