Ga naar inhoud

modem of switch vervangen?


Aanbevolen berichten

Iemand een idee hoe ik kan zien of mijn modem stuk is of mijn switch?

Mijn internet en mijn bestellingen op Prime vallen geregeld uit, heb het een tijd kunnen oplossen door te resetten. Maar ik ben nu meer aan het resetten dan aan het surfen.

Heb ook al met telenet gebeld en die denken de switch, maar dan wel met de zekerheid van, als deze oplossing niet werkt, vervang dan je modem.

Nu is mijn switch nog wel in garantie en mag ik die dus morgen ten laatste inruilen.

Maar de twijfel dat ik heb is dat ik daarjuist, mijn draadloze zender verbonden heb met mijn modem, dus switch ertussen uit. En dan had ik ook geen verbinding.

Iemand een idee? Of een programma hoe dat ik dit kan testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je een laptop hebt dan kan je best aan de modem met netwerkkabel aansluiten en testen.

Als internet dan uitvalt dan ligt het aan de modem.

De kans dat de switch niet goed werkt is uiterst klein doch niet onmogelijk.

Nota: soms is het noodzakelijk om de modem even stroom uit te zetten en weer aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je echt geen signaal binnekrijgt en de mensen van telenet zijn al langs geweest, heb ik een handige tip voor jou.

bij ons waren ze al zeker 5 keer langs geweest en vervangde altijd de modem en andere dingen, best is.

trek je modem uit, bel telenet op , ze zeggen dan dat ze geen signaal zien, en jij zegt dat alles insteekt.

zo krijg je een nieuwe modem en daarbij gaf die telenet man ons nog een versterker erbij, nu zitten wij op de max snelheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegi, ik heb dit gisteren nog gedaan en toen ik rechtstreeks aan mijn modem hing, bleef mijn verbinding stabiel...

Nu heb ik vandaag mijn switch ingeruild en nu begon mijn draadloos access point tegen te werken. Dan ben ik verbonden dan weer niet,....

Alle geluk heb ik mijn oude access point nog, daar was enkel de adapter van stuk, geswitcht en in orde...

Is dit eigenlijk normaal dat die toestellen zo snel stuk gaan...ik denk dat ik nu aan mijn derde access point bezig ben...

Switch is nu ook het derde toestel, vorige was van 2008...

- - - Updated - - -

crusifix, ik ken dat probleem, het strafste vind ik nog altijd toen mijn vrouw op voorhand al alles geprobeerd had wat ze meestel voorstellen om te doen, naar telenet belde en telkens tegen die operator zei, heb ik al gedaan mevrouw, enz.

Toen de operator geen oplossing meer zag, legde ze de hoorn maar in...kwestie van klantvriendelijkheid....:mad: Het spijtige was dat wij die haar naam niet onthouden hadden, aangezien ze deze gesprekken telkens opnemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij toch wel hoor stegi. Ik heb die swtich gewisseld en een nieuwe meegekregen. Maar nu werkt mijn draadloos internet weer niet meer, op mijn smartphone geeft hij wel aan maar steeds "niet in bereik". Als ik het acces point reset werkt het wel voor een dag, de dag erachter weer hetzelfde liedje. Ik had nog een acces point liggen in reserve dus gebruikte ik die, maar hetzelfde resultaat. Nu adviseren ze mij bij Teleslet om een technieker te laten komen of een andere acces point aan te kopen...kan nochtans moeilijk geloven dat die twee acces points op hetzelfde moment en hetzelfde probleem vertonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.