Ga naar inhoud

Voorraadbeheer in Excel

BertDeHamster

Aanbevolen berichten

Ik heb via een ander forum een programma gevonden om mijn voorraadbeheer in een Excel-file bij te houden (Access hebben we hier niet op kantoor).

Ik probeer hem na te maken omdat ik de file wou aanpassen. Er staat wel in dat er geen paswoord is, maar dat is er blijkbaar wel, waardoor ik de formules niet kan zien.

Kan iemand mij helpen om de juiste formule te vinden voor het volgende:

- Als ik bij Verbruik een code ingeef, krijg ik al automatisch de naam van de medicatie staan etc. maar hoe krijg de file zover dat als ik ingeef bv. adrenaline 2, dat dit vanzelf in het blad Voorraadbeheer bij aantal verbruikt komt te staan (en verder optelt bij meerdere bestellingen doorheen het jaar) en ook van de voorraad afgetrokken wordt?

Als ik deze formule zou hebben ben ik denk ik al een heel eind op weg.

Alvast bedankt!

Voorraadbeheer medicatie NIEUW LTSTE VERSIE.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn de formules beschermd/afgeschermd. Beschermd werkblad.

is de formule niet gewoon de aantallen bestellingen optellen; =SOM.ALS(Bestellingen!C4:C6;"Adrenaline";Bestellingen!G4:G6)

Voormij is excel niet echt een goed middel om te laten functioneren als een databank.

Voordelen met acces/sql/mysql is dat het een databank is, waar je een applicatie kan opzetten voor het te beheren. In .net programmeren kan een databank een gewoon bestand zijn zodat je niet de sqlserver moet installeren

- - - Updated - - -

Uitleg van de formule

=SOM.ALS(Bestellingen!C4:C6;"Adrenaline";Bestellingen!G4:G6)

van tablad "bestellingen" gaat hij de cellen g4 tot g6 de waarde ervan optellen WAAR deze gelijk is aan adrenaline in de cellen C4 tot C6.

- - - Updated - - -

dus overal waar in de cellen c4-c6 adrenaline in voorkomt gaat hij die aantal bestellingen optellen.

- - - Updated - - -

zo kan je dat met de rest ook doen, ... succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.