Ga naar inhoud

Xp Start niet op

snipper

Aanbevolen berichten

Een pc met XP Pro met moederbord Gigabite -81865GM-775-Rh weigert op te starten . Hij geeft het XP startblad, begint op te starten, maar dan stopt hij, en geeft hij "Geen signaal", en dan,

Windows kon niet goed worden gestart, enz. met de keuze voor veilige modus enz .

Maar deze functies werken niet.

Ik heb reeds de harde schijf even vervangen door een andere, ook het geheugen, maar dat blijkt

in orde te zijn .

Soms geeft hij de melding dat er een draad zou loszitten, maar ik denk niet dat dit het geval is,

ik heb immers die platte kabel al vervangen door een andere.

De pc heeft altijd goed gewerkt tot zich dit probleem voordoet .

Heeft iemand misschien een idee ?

Vr.Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagjes:

a. al geprobeerd vanuit het opstarten rechtstreeks (en dus niet vanuit die keuze die jij krijgt) naar veilige modus te gaan?

b. je hebt de harde schijf vervangen door een andere .. euh: stond daar dan opnieuw je besturingssysteem op en zo ja: hoe kwam dat erop?

c. Je hebt kabels vervangen: probeer gewoon eens al je kabels los te pluggen en terug in te pluggen. Het bericht 'no signal' doet me in die richting denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagjes:

a. al geprobeerd vanuit het opstarten rechtstreeks (en dus niet vanuit die keuze die jij krijgt) naar veilige modus te gaan?

b. je hebt de harde schijf vervangen door een andere .. euh: stond daar dan opnieuw je besturingssysteem op en zo ja: hoe kwam dat erop?

c. Je hebt kabels vervangen: probeer gewoon eens al je kabels los te pluggen en terug in te pluggen. Het bericht 'no signal' doet me in die richting denken.

Dank voor de reactie.

Ik heb inderdaad al geprobeerd om rechtstreeks naar de veilige modus te gaan, maar zonder resultaat .

Ik heb even de harde schijf vervangen door een andere met daarop ook XP home, maar dat gaf hetzelfde resultaat .

Ik heb alle kabels op Uw aanraden los en terug ingeplugd, maar geen resultaat .

Hij begint op te starten met het XP blad,

- - - Updated - - -

Sorry foutje, hier vervolg :

Maar stop dan en geeft : Geen signaal .

Ik heb er nu de xp CD ingestoken, geformateerd en terug geinstalleerd, maar geen resultaat.

Ik krijg nu XE-E61:Media test failure, check cable XE MOF: Exiting Intel Boot Agent.

Shijfleesfout Druk CTRL+ALT+DEL op opnieuw te starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

even dit:

"Ik heb even de harde schijf vervangen door een andere met daarop ook XP home" : als dit een schijf is van dezelfde computer, is het een goede poging, is het er een met een xp van een àndere computer, dan is het een foute poging (dit gaat nooit lukken)

"Shijfleesfout": mogelijk is de cd brak of de cd-speler brak.

en voor de rest moet ik het aan anderen laten want morgenvroeg vertrek ik naar de Provence. Sorry...

en misschien brengt dit een oplossing dichterbij: link

(succes !)

(en je zinnetje "Maar stop dan en geeft : Geen signaal" snap ik niet want ik weet niet op welk moment je deze boodschap kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ snipper,

Maar stop dan en geeft : Geen signaal .

No Signal: de monitor krijgt geen signaal, de reden zie volgende quoted

Ik krijg nu XE-E61:Media test failure, check cable XE MOF: Exiting Intel Boot Agent.

Dat betekent: er is iets mis met de verbinding tussen de harde schijf en moederbord.

Kijk nog een keer na betreffende de kabel tussen de harde schijf en de moederbord.

@ Passer,

(en je zinnetje "Maar stop dan en geeft : Geen signaal" snap ik niet want ik weet niet op welk moment je deze boodschap kreeg.

@ Passer,

De melding No Signal verschijnt op twee momenten als de desktop goed werkt:

01] Afhankelijk van hoe men handelt, eerst de monitor aanzetten en daarna de desktop.

Wanneer men eerst de monitor aanzet dan daarna de desktop dan komt heel even een melding No Signaal op de monitor.

Logisch toch . . . , de monitor krijgt al stroom en de desktop iets later.

Dat betekent dat de monitor nog geen signaal krijgt van de desktop.

02] wanneer men de desktop afsluit op de manier zoals het hoort [via Start >> Uitschakelen] dan normaliter komt op de monitor nog een 'mededeling':

• U wordt afgemeld.

• De instellingen worden opgeslagen.

• Windows wordt afgesloten.

De desktop gaat dan eerder uit en de monitor is nog aan, dan komt ook heel even No Signal op de monitor, men moet de monitor nog uitzetten.

Bij een laptop is het anders want men hoef maar op één knop te drukken om de laptop aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.