Ga naar inhoud

Portforwarding 2 routers IpCamera


Aanbevolen berichten

Hallo

mijn ouders hebben een wireless Ip camera van Apexis APM-J011-WS.

Gekoppeld aan een Dyndns account, Portforwarding in de Telenetrouter gedaan, alles werkt prima.

Maar vanzodra ik de camera buiten wil plaatsen heb ik geen verbinding meer, omdat het router signaal te zwak is.

Ik heb ook 2 Apple Airports, waarop ik meestal geconnecteerd ben, en gezien de Dyndns hoef ik niet geconnecteerd te zijn met de telenet router(LAN vs WAN). Maar eigenlijk zou ik het liefst die Ip camera aan een van mijn Airports willen koppelen.

Ik heb dit youtube filmpje bekeken, maar ik snap het niet zo goed

293jzls.jpg

Heb er een samevatting van gemaakt. Zou dit werken ? En stel dat mijn telenet router1 192.168.0.1 is hoe ga ik dan te werk ? of ip adres veranderen in mijntelenet.be ?

iemand die me hiermee verder kan helpen aub ? Ik weet dat de info beetje beperkt is , maar moest ik de filosofie erachter al begrijpen kan ik nog eens tot bij hen rijden en nog wat verder uitzoeken

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor je reactie, kdacht al dat dit niet kon kloppen :)

maar ik begrijp het niet zo goed :s

Router 1 192.168.1.1, hierdoor krijgen alle toestellen een ip adres met voorvoegstel 192.168.1. xxx ?

Dus een router die hieraan gekoppeld wordt, kan bv als router ip adres 192.168.1.10 hebben ???

En indien men aan deze router, router2 dan nog een toestel aankoppeld, welke ip adres krijgt men dan ? 192.168.1.120 is een mogelijkheid ?

Hierbij moet de functie DHCP uitgeschakeld zijn in de router2 en alle toestellen een vast ip adres krijgen ? OF mag ik de functie DHCP aanlaten, mijn toestel een vast ip adres geven zodat er een het ipadres van het toestel nooit gebruikt kan worden voor een ander toestel ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Router 2 kan je best DCHP uitschakelen en in dat geval zal Telenet router de IP adres geven onder 192.168.0.xxx

In dat geval moet je de IP camera een vaste IP adres geven van 192.168.0.2 tot maximaal 192.168.0.245

Dan hoeft je enkel in Telenet router de poort forwarden naar vaste IP adres van IP camera.

Op die manier kan je de IP camera aansluiten zowel bij Telenet router als bij de tweede router zonder dat je IP adres moet wijzigen.

Indien je een vaste IP adres geeft dan zal de router die IP adres niet meer uitgeven.

Je gebruik Dyndns maar dat is tegenwoordig niet meer nodig omdat Telenet router altijd dezelfde publieke IP adres heeft.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reply :)

Ik begin het te snappen !! Router 2 is een wireless router, klopt je uitleg hier ook nog ? Indien ik dan op mijn router2 wil connecteren, of iemand die langs komt, krijgen ze na verbinden met de Wifi router2 dan ook een ip adres ? Of is het zo dat vanzodra DHCP uitgeschakeld staat, de toestellen al op voorhand een vast ip adres moeten hebben ? Dit laatste is wel van groot belang, aangezien er het meest gewerkt wordt op router2.

Eigenlijk stel je dan de router2 in bridge mode waarschijnlijk ?

Wel interessant dat je een vast ip adres krijgt, is natuurlijk wel gemakkelijker om een internetadres te onthouden :)

ALvast bedankt

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk stel je dan de router2 in bridge mode waarschijnlijk ?

Bij sommige router is dat bridge maar het kan ook zijn dat je moet instellen.

Het principe is het zo:

Router 2 zo instellen in de lan:

192.168.0.10 als ip adres

255.255.255.0 als subnetmasker

192.168.0.1 = Eerste router

DCHP uitschakelen

IP Camera instellen als IP = 192.168.0.XXX

Als je 2 hebt dan verschillende IP adres geven.

IP camera poort open maar dan dient groter te zijn dan 1024 --> we nemen als voorbeeld 4025

De eerste router poort openen IP adres van Camera en poort 4025

Publieke adres daarmee kan je naar de camera vanuit internet bijvoorbeeld: 75.26.15.82:4025 in de browser typen.

[

Router 2 is een wireless router, klopt je uitleg hier ook nog ?

/QUOTE]

Ja dat is zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.