Ga naar inhoud

Nieuwe laptop (15")

Aanbevolen berichten

Hallo,

op vlak van CPU's en videokaarten (en eigenlijk de rest van inhoud) ben ik een leek, maar ik zou mij graag een nieuwe laptop aanschaffen.

Ik heb een budget van +- 800 euro. Graag een 15" die vooral zou dienen voor wat series kijken, en ook wel gamen (vb gta 4 was nauwelijks speelbaar op mijn vorige laptop..)

+ liefst van ASUS of Toshiba

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft een all-around 15.6 inch laptop is de HP Pavilion G6 een goede keus: Snelle Intel i7 processor, een goede HD 7670 grafische kaart, 8GB RAM, 1TB opslagcapaciteit en USB 3.0. Er is ook een numeriek toetsenbord aanwezig. De harde schijf is groot, maar niet de allersnelste.

Een iets goedkoper alternatief is deze Toshiba Satellite C855-2HX. Net zoals bij de HP is er 8GB aan RAM, een 1TB harde schijf en een numeriek toetsenbord. Wat betreft de overige specificaties zit deze Toshiba een trap lager dan de HP, met een i5 processor i.p.v. i7, en een minder snelle grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de service en de bouwkwaliteit van de HP-laptops goed en de service is prima met 2 jaar Pick Up & Return garantie.

Een ander (en iets duurder) voorstel is deze ASUS uit de N-series laptops, een Intel Core i5 processor, snelle GT740M grafische kaart, maar op gebied van prestaties wel iets minder dan de HP, en gelijk met de Toshiba. Wel duidelijke pluspunten op het gebied van scherm en geluid, het display heeft een erg scherp 1080p paneel en ASUS levert een speakers en een subwoofer van Bang & Olufsen mee. Het design is ook wat 'opvallender/unieker' en dunner dan de overige twee.

Je moet er vooral op letten dat je een recente processor en grafische kaart neemt, en natuurlijk is ook de snelheid van belang. Een Intel Core i7 uit dezelfde generatie presteert bijvoorbeeld beter dan een Core i5. Ook belangrijk is natuurlijk of alle onderdelen in evenwicht met elkaar zijn qua presaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik hou hem in het achterhoofd!

Staat er hier een deftige tussen voor mijn prijscategorie? BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden! of BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!

Het ding is, mijn budget is altijd al 800 euro geweest, eens een acer (niets dan last mee gehad) en een dell (viel wel mee, maar begint ook moeilijk te doen). Dus ik merkte wel een verschil tussen de laptops voor hetzelfde geld. Vandaar dat ik nu waar voor mijn geld wil hebben, en dus de beste keuze wil maken.. (wat het moeilijker maakt natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk raadt HP niet aan.

Mijn eerste laptop was een Toshiba (ondertussen 5 jaar oud en gebruik ik nog steeds)

Mijn tweede laptop een HP heel veel last mee gehad, die werd snel warm

De laptop die ik nu gebruik voor schoolwerk etc. is een Asus. Ben ik best tevreden over.

Maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Toshiba

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.