Ga naar inhoud

AMD Radeon hd 6770m videokaart wordt niet meer herkent


jcboot

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb een HP Pavilion DV6 notebook met een Radeon HD 6770m videokaart afwisselend met een Intel HD grafics family kaart . Het probleem is nu dat mijn Radeon videokaart niet meer wordt herkent, ook niet meer in apparaatbeheer. Heb verschillende driver updates geprobeert maar ik weet er zo weinig van dat zelfs de AMD Catalyst Control Center niet meer werkt. Ik heb Windows 7 64-bits ultimatum. Ik kan nu niet meer gamen. Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de volledige type-aanduiding van je DV6 vermelden (voorbeeldje: HP DV6-7380eb) en eveneens een link naar een Speccy-logje posten ?...

Download en installeer Speccy. (klik er op)

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen heb ik er last van. Ik heb de computer terug gezet en wanneer ik opstart zoekt de computer naar een stuurprogramma voor mijn videokaart omdat deze als nieuwe hardware word gezien. Na het installeren van het stuurprogramma moet je de computer weer opstarten om hem werkend te krijgen. En wat schept tot mijn verbazing! De videokaart is weer verdwenen! Dus het eerste logje zal hebben plaats gevonden net na het installeren van het stuurprogramma en de tweede nadat de computer opnieuw is opgestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben blijkbaar zowat gelijktijdig gepost en dat had ik te laat gezien... :dong:

Ik heb de computer terug gezet en wanneer ik opstart zoekt de computer naar een stuurprogramma voor mijn videokaart omdat deze als nieuwe hardware word gezien.

Probeer op dat moment eens om de driver van HP te installeren, je kan hem hier downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.