Ga naar inhoud

Installatie error 1316.A Network error occurred to read C/Windows/installer/scan.msi

Alouisius

Aanbevolen berichten

Prbeer mijn printer HP B109A te herinstalleren via Installdisk en internet. Beide installaties geven dezelfde fout.

Het volgende reeds geprobeerd maar niets werkt.

Windows installer 4.5 redistributable geinstalleerd.

Windows installer repair tool gezocht maar Windows werkt niet echt mee.

Start - uitvoeren - msiexec /unregister - ok en start - uitvoeren - msiexec /regserver - ok .

Alle ellende is begonnen na de de-installatie van Windows live essentials via Revo uninstaller zonder het maken van een restore point.

Dit is 4 weken geleden. Bij het verwijderen zag ik tot mijn verbazing ook de drivers van de HP printer voorbij komen.

Ik kan natuurlijk het restore point van 4 weken geleden gebruiken maar ik ben bang dat ik dan nog meer (andere) problemen veroorzaak.

Notitie : bij het schoonmaken van het register met Wise registry cleaner (WRC) krijg ik de melding dat er 2 ongeldige registervermeldingen zijn.

Hkey_classes_root\wlpginstall en wlpginstall3. WRC verwijderd ze niet. Op internet meldingen gezien dat dit virus installers zijn.

PC gechecked op virussen met Avira en Malware bytes, niets gevonden.

Kan dit iets te maken hehben met mijn probleem ?

PS, ook Free download manager gedownload en geinstalleerd. Installatie werkt maar programma doet niets.

Ik hoop dat u mij kunt helpen, groeten, Alouisius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel voor verwijdering van HP werkt niet, systeem komt terug met de mededeling dat HP niet hersteld kan worden. Ik heb HP nu geinstalleerd via Nieuwe software gevonden en de installatie door Windows laten voltooien. Mijn probleem is dat de extra mogelijkheden binnen het HP programma niet worden geinstalleerd, zoals speciale scaninstructies, cartridges schoon maken, etc. Vraag me nog steeds af of de rigistervermeldingen WLPGinstall iets met mijn probleem te maken hebben en of ik die moet verwijderen en zo ja hoe ik dit kan doen. Ik heb instructies van HP customer support gevonden maar die heb ik reeds gevolgd, zonder succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstelpunt voor verwijderen van HP werkt niet, krijg bericht - kan HP niet herstellen. Dit heeft ook effect op andere herstellingen indien gewenst. Lijk mij waarschijnlijk dat HP de boosdoener is.

Blijf proberen,

Niuwe foutcode (=eerder vertoond)

Now launching =x:\hp2msi01.exe - list pl_product - commit -\xxx-f "phins38.dat

Krijg nu dat er is een oplossing naar mijn PC is gedownload. Dit brengt me naar HP customer support forum.

Alle info die ik daar krijg heb ik al geprobeerd.

Dit is mijn 3e HP printer, werken perfect maar hun software installeren is echt "k" met peren.

Groeten, Alouisius

PS: Free download manager wordt nog steed gedownload maar werk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP B109A staat op mijn aankoopbon. Wat ik voorheen ook geprobeerd heb verwijsde steed naar B109N. Neem aan dat dit correct is. Ik heb de printer op de laptop van mijn vrouw geinstalleerd en werkt als een tierelier. Ik denk nog steed dat HP mijn probleem is want waarom installeerd hij wel op de schoone laptop ? Kan ik die registervermeldingen van WLPGinstall niet gewoon verwijderen en dan alles weer proberen ? Wel na een hestelpoint natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op en tokkelt op F8 en kies voor veilig modus.

Mogelijk kan je daar in de register WLPGinstall verwijderen.

Een ander optie is CTRL + DEL + ALT en takenbeheer starten

Kijk eens of je daar WLPGinstall of iets anders van HP ziet en dan processor stoppen.

Nog een ander optie is: ga naar start en typ smconfig

Zoek daar in service alsmede bij opstarten of je daar iets van HP vind en uitvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Beste Stegisoft, verder op internet gezocht en wlpginstall blijkt geen probleem. Installeren van de printer lukt nog steeds niet. Op de HP site is het probleem bekend "onherstelbare msi fout 1316, er is een netwerkfout ontstaan bij het lezen van pad naar bestand en naam. Krijg bij de fout een probleemoplosser van HP, aangeklikt maar nu krijg ik een internetblokkade die ik niet kan oplossen. Kan deze blokkade niet simpel wegklikken. Krijg zolangzaam het idee dat het geen HP maar een Windows probleem is, maar weten doe ik het niet. Heb jij misschien nog een idee ?

Gr, Alouisius

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.