Ga naar inhoud

Nas

Aanbevolen berichten

wie kan mij helpen? ik sta op het punt om een NAS te kopen maar ik weet niet welke.

mijn voorkeur gaat uit naar ene met minstens 2 TB, ik weet echter niet of het nu beter is met ingebouwde opslagruimte of met schijven. graag ook eentje met USB aansluiting en Wireless lan.

Verder ken ik er nog niet veel van. Ik heb het nodig (denk ik) omdat mijn PC eivol zit en ik moet binnenkort heel veel videomateriaal kunnen opslaan en ook sharen.

Weet er iemand raad?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte NAS heeft geen Wireless lan maar wel lan netwerk.

Nu kan je een NAS kopen met 1 Harddisk of meerdere harddisks.

Maar dat hang veel van uw budget af.

NAS met 4 harddisk kan je raid 5 of 6 instellen zodat je altijd een harddisk kan vervangen als het stuk is zonder gegevens verlies.

Bij raid 5 is dat een harddisk en bij raid 6 is dat 2 harddisk.

Zelf heb ik een Qnap met 4 harddisk van 2 TB en binnenkort zal ik een kopen met 6 harddisk van 4 TB van eveneens Qnap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp het niet goed. Is NAS dan ook een merk op zich?

ik ben nog niet zeker of ik wel degelijk een NAS van doen heb eigenlijk.

Ik ga dat filmwerk maar 1 keer per jaar doen en wil eigenlijk maar juist voor de videobewerking achteraf plaats maken op mijn pc omdat anders mijn Pinnacle niet fatsoenlijk draait.

Kan ik mss beter gewoon een externe schijf kopen om ff alles op te zetten en eventueel de filmpjes delen met dropbox ofzo?

wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je echt veel (dagelijks tot wekelijks) gebruik gaat maken van je opslag over verschillende computers, is het beter om voor een externe harde schijf te kiezen.

Een NAS is enorm handig om bestanden te delen in je eigen netwerk of publiek, over een groot aantal systemen. Maar als je het slechts eenmaal per jaar gebruikt, is het verstandiger om een externe harde schijf te nemen, wat trouwens veel goedkoper is. Filmpjes tot 2GB kan je delen op Dropbox, maar je kan ook gebruik maken van YouTube en privé-links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een filmpje zet op YouTube, dan krijg je drie mogelijkheden:

1) Publiek - De video kan door iedereen gevonden en bekeken worden

2) Privé - De video kan enkel bekeken worden via een speciale link (url), die je doorgeeft aan vrienden/kenissen...

3) Gesloten - De video kan enkel door jou bekeken worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.