Ga naar inhoud

windows start niet meer door

toiki

Aanbevolen berichten

hallo, iedereen, :-)

ik heb een vreemd probleem, ik hoop alleen dat ik in de juiste sectie zit om dit te stellen.

de laptop van een vriendin start nog wel volledig normaal op, mr na het intikken van het wachtwoord,is er enkel nog een licht blauw scherm. geen bsod, enkel effen blauw, geen foutmeldingen.muis werkt nog, ik kan nog in taakbeheer met ctrl-alt-del, en that's all. opstarten in veilige modus lukt ook niet,eens ie in veilige modus is, heb ik enkel zwart scherm, waarin ik weerom niets kan. laatst gekende goede configuratie veranderd ook niets. dus dacht ik (want de hoogzwangere vriendin was aan de geboortekaartjes bezig, mr heeft natuurlijk nergens backup van...) met een live-cd van ubuntu alle data eraf te halen, en laptop terug te zetten nr fabrieksinstellingen, simpel toch? alleen in dit geval kan ik er zelfs niet in met de ubuntu dvd, ik krijg schermen vol rare bolletjes, nog nooit gezien. zou het dan toch een virus kunnen zijn? (mijn ubuntu-cd werkt nog prima op mn eigen pc)

wat kan dit zijn?? en wat zou ik nog kunnen doen om dat laptopje, of op zn minst die data, te redden? :hmmmm:

het betreft een acer aspire,ong. anderhalf jaartje oud,met W7 home

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ toiki,

:welkom: op PCH!

alleen in dit geval kan ik er zelfs niet in met de ubuntu dvd, ik krijg schermen vol rare bolletjes, nog nooit gezien. zou het dan toch een virus kunnen zijn? (mijn ubuntu-cd werkt nog prima op mn eigen pc)

wat kan dit zijn?? en wat zou ik nog kunnen doen om dat laptopje, of op zn minst die data, te redden? :hmmmm:

het betreft een acer aspire,ong. anderhalf jaartje oud,met W7 home

Neem deze link eens door Ubuntu Linux (live-CD) gebruiken bij problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.