Ga naar inhoud

HiJackThis Log nakijken

Aanbevolen berichten

Beste

Ik ben mijn computer aan het opkuisen en het enige dat nog rest in het nakijken van de HiJackThis log.

Ik heb al CCleaner, Malwarebytes en Avast virusscan laten draaien, en heb onnodige programma's verwijderd van mijn computer.

In bijlage mijn log, waar ik toch wel een paar vragen bij heb:

1. bij de 'Running processes' staat er meerdere keren C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\(modledkey, batindicator en cnyhkey) --> heb ik deze nodig? ik heb geen hp keyboard.

2. c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe --> heb ik dit nodig? ik heb geen touch-monitors

3. C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 11.0\Reader\AcroRd32.exe --> adobe staat niet aan, moet dit aan blijven staan? (Ook, als ik een pdf open, en nadien terug sluit, blijft adobe in mijn taakbeheer staan en mijn cpu draait aan 30/40%)

[ATTACH]27138[/ATTACH]

Alvast bedankt

Mathias

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Zoeken

R3 - URLSearchHook: (no name) - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - (no file)

O1 - Hosts: patches.rockstargames.com

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

- - - Updated - - -

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngzoek.exe naar het bureaublad.

• Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
    emptyclsid;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    autoclean; 
    iedefaults; 

• Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Juisterr

Kan je een beetje uitleg geven over waarom ik zoek.exe moet gebruiken, wat lost dit op?

Dank bij voorbaat

Mathias

- - - Updated - - -

ik heb gelezen dat dit niet een programma is om zomaar te gebruiken, dat als je iets fout ingeeft je computer ernstige problemen kan krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van zoek.exe is absoluut veilig ... het geeft onze medewerkers nog een duidelijker inzicht in mogelijke problemen op je PC. Enerzijds lost zoek.exe een aantal problemen automatisch op, anderzijds kan op basis van de gegevens van het gevraagde logje een verdere passende behandeling worden uitgewerkt door onze medewerkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet echt problemen, was een gewone opkuis van de computer, ik ondervond in de hijackthis log alleen processen die ik dacht niet nodig te hebben.

voor de rest is de computer proper, alleen opstart duurt nog wat lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, na delfix heb ik mijn computer opnieuw moeten opstarten. Nu zijn er wel een aantal problemen:

1. een van mijn externe schijven vraagt nu telkens voor machtigingen.

2. ik heb een programma waarmee ik een taakbalk op mijn 2 monitoren kan zetten, wat nu crashed als ik het aanzet

3. al mijn bestanden hebben nu de extensie erachterstaan (.avi, . mkv, ...), dit was vroeger niet zo

Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.