Ga naar inhoud

Netwerkschijf wordt niet geopend

WGHM

Aanbevolen berichten

LS.,

Na een Windows 7 installatie krijg ik geen toegang meer tot mijn netwerkschijf, waarop de bestanden als reserve (back-up) zijn opgeslagen. Ik krijg òf de melding <Netwerkfout (1208)> òf de melding <RPC-protocolfout>. Ik heb al van alles geprobeerd en het ligt niet aan een Fire-wall oid.. Het blijkt wel vaker voor te komen, maar de oplossingen die ik totnutoe zag werkten niet.

Wie kent dit een heeft het opgelost?

Mvg.,

Wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service

Zoek daar RPC en staat deze gestart?

Hallo stegisoft,

Deze service stond niet gestart, dat heb ik inmiddels gedaan, maar dan krijg ik te zien dat ik geen toegang heb vanwege de reeds genoemde Netwerkfout (1208). Is dit een bekende fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag stegisoft,

Momenteel kan ik met de laptop geen verbinding krijgen. De storingsdienst van KPN is bezig. Hoe het mogelijk is om dit (?!) te versturen is een groot raadsel en te ingewikkeld om uit de doeken te doen. Ik zie wel uit naar het antwoord tzt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de netwerkschijf geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig?

Nee, dat heb ik bewust vermeden. Alleen als ik hem wil benaderen via de webbrowser is een wachtwoord nodig. Via een andere computer in mijn netwerk, een WinXP machine, kan ik alles gewoon openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.