Ga naar inhoud

Netwerkschijf wordt niet geopend

WGHM

Aanbevolen berichten

De netwerkschijf een Grab 'n Go heeft een vast IP-adres. Dat wordt volgens mij niet gebruikt in de Windows Verkenner, dus mij volgens mij kan het daar niet aan liggen.

Dat is juist wel nodig.

Stel dat de IP adres van netwerkschijf 192.168.10.1 is dan zal Windows dat niet zien omdat hij enkel in de range als voorbeeld 192.168.0.1 tot 192.168.0.245 ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist wel nodig.

Stel dat de IP adres van netwerkschijf 192.168.10.1 is dan zal Windows dat niet zien omdat hij enkel in de range als voorbeeld 192.168.0.1 tot 192.168.0.245 ziet.

Gaat dat wel werken. De router heeft IP-adressen in de range 192.168.1. ... Met nogmaals andere pc's heb ik nooit een probleem gehad. In het begin heeft de Win7 laptop waarom het gaat wel enkele keren de inhoud geopend in de Windows Verkenner, maar daarna niet meer. Dus hoe dan ook, ik begrijp het niet.

Het vaste IP-adres is 192.168.1.101

aangepast door WGHM
Aanvulling vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inmiddels al diverse malen gedaan afgelopen week.Zelfs terug naar de fabrieksinstellingen. Ik ben de gebruiksaanwijzing van deze Conceptronic Grab'n'Go CHD3NET aan het doorspitten 170(!) pagina's. Ook een firmware update gedownload. Verder diverse ideeën van Microsoft Technet m.b.t. netwerkbeveiligingsopties toegepast. Ik blijf open staan voor suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik een firmware update toegepast. Het blijkt dat deze netwerkschijf als een Android bestuurde eenheid wordt gezien. Maar, ... ra, ra, ra, ik kan hem nu benaderen, en het probleem lijkt opgelost. Ik had een mooie tekening, maar het tekenprogramma liep vast. Nu laat ik het maar zo. Een Thomson Speedtouch router heeft vier poorten, nr 3 is voor interactieve tv, op 1 is o.m. een extra router (als hub geschakeld) opgenomen, draadloos een mobiele telefoon en een laptop, op poort 2 een hobby laptop en op poort 4 een NAS. Dit om je vraag te beantwoorden. Dank voor de betrokkenheid.

Mhg.,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.