Ga naar inhoud

[OPGELOST] Modem poorten open zetten

lolleflikker

Aanbevolen berichten

Beste, ik zou graag wat meer info krijgen over het open zetten van poorten. Moet je bij een modem ook poorten open zetten? Of is dat alleen maar bij een router? Is een router een modem en tegelijk een draadloze modem? En waarvoor dient het? Als het nodig is om poorten open te zetten zou ik graag hebben dat iemand mij helpt hoe het moet met mijn modem. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een modem decodeert het gemoduleerde internetsignaal, die dan door een computer kan gebruikt worden.

Het grote verschil tussen een router en modem is dat een modem maar 1 LAN uitgang heeft (voor 1 pc dus) en een router er 2 of meer heeft. Een router kan al dan niet over een draadloze functie beschikken.

Dus eigenlijk is een router ook een modem met een interne hub erin om meer uitgangen te creëren.

Ik versta niet goed wat je bedoelt met poorten openzetten. Het eerste wat in mij opkomt is bijvoorbeeld LAN1 van je router als ingang configureren zodat je router dan enkel dient als hub, maar dan moet je er wel een modem of router (met ingeschakelde modem) voorschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poorten openzetten bedoelt hij (zie andere reply in ander topic) mee dat je voor torrents een listen port moet openzetten om je snelheid op te drijven.

Als je enkel een modem hebt staan kan je dit niet doen (een modem kan je geen poorten op instellen), als je een router staan hebt is dit vaak nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al die tijd dat ik een modem had. Maar ik heb dus een router? Ik kan er 4 kabels aan hangen. :D Dus, ik heb bijvoorbeeld Soldier of Fortune II (Game) gespeeld en ik kon een server maken zonder poorten open te zetten. Terwijl anderen het wel moeten doen die een router hebben. Hoe komt dit? En hoe zet ik die poort voor µTorrent eigenlijk open? Ik heb dat al veel geprobeerd maar lukt niet. Ook om een site op mijn pc te hosten hing dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er de laatste tijd nogal veel vragen over opduiken heb ik er een kleine handleiding over geschreven die hier staat;

http://www.pc-helpforum.be/f162/hoe-stel-je-portforwarding-poorten-openen-10547/#post50584

Als er toch nog zaken zouden zijn die NIET duidelijk zijn of waar je vast zit, laat het zeker weten, dan kunnen we je verder helpen / die handleiding verbeteren als er hiaten in zouden zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, graag zou ik toch nog even andwoord krijgen op mijn vraag: "Ik heb bijvoorbeeld Soldier of Fortune II (Game) gespeeld en ik kon een server maken zonder poorten open te zetten. Terwijl anderen het wel moeten doen die een router hebben." Ik snap niet echt alles van je handleiding. Niet alles bij mij klopt precies. Meschien heb ik helemaal geen router? Ik kan wel max. 4 kabels in m'n modem / router steken. Naam modem / router: SpeedTouch 510

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.