Ga naar inhoud

[OPGELOST] Modem poorten open zetten

lolleflikker

Aanbevolen berichten

Ik heb dus eigenlijk deze Alcatel/Thomson SpeeTouch 510 Multi User modem?

Want ik heb ook 4 port switchen. Maar, moet ik met deze modem dus poorten open zetten of niet? En kan ik er router tegen zeggen of is het meer modem?

Nu merk ik dat het me de vorige keer toch gelukt is om de µTorrent poort open te zetten. Maar, het ! teken bleef er eerst nog staan. Nu is het weg. Bedankt voor alle hulp. Maar, toch wil ik nog wel eens een antwoord op deze vraag: "Waarom moest ik bij verschillende spellen als ik een server maak de poort niet open zetten? Anderen moeten het wel. Is het omdat ik niet echt een router heb maar er op lijkt?" Alvast heel erg bedankt allemaal! Jullie krijgen allemaal een bedankje!

EDIT: Nog vergeten, hoe kan ik nu weten of de poort die open moet UDP of TCP is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan normaal gezien zowel UDP als TCP open gooien, als ze beiden open staan maakt het niet zo veel uit..

uitleg van TCP

TCP is een protocol dat veel gebruikt wordt op het Internet. De afkorting staat voor Transmission Control Protocol en het is een connectie-georiënteerd protocol.

TCP werkt bovenop het IP en is connectie-georiënteerd. Dit in tegenstelling tot verbindingsloze protocollen zoals UDP, GRE, ... TCP heeft als kenmerken dat het gegevens in een stream kan versturen, waarbij de garantie wordt geleverd dat de gegevens aankomen zoals ze verstuurd werden, en eventuele communicatiefouten, zowel in de gegevens zelf als in de volgorde van de gegevens kunnen worden opgevangen. Hierdoor hoeft een clientapplicatie die TCP als transmissieprotocol gebruikt geen rekening te houden met de onderliggende netwerkarchitectuur en eventuele fouten in de communicatie.

uitleg van UDP

UDP is de afkorting van User Datagram Protocol. UDP is één van de basisprotocollen van het Internet en opereert op hetzelfde niveau als TCP. Het wordt beschreven in RFC (Request For Comment) 768.

Vergeleken met TCP is UDP minder betrouwbaar, maar dankzij een lagere overhead (zoals handshaking, en verificatie) ook sneller. Zo biedt UDP geen garantie dat de gegevens werkelijk aankomen. Een aantal protocollen die via UDP werken implementeren zelf een verificatiemethode. Hiermee zorgen ze effectief voor een vervanging van de functionaliteit die TCP heeft op dit gebied.

UDP wordt veel gebruikt bij toepassingen waar het snel overdragen van de gegevens en een korte reactietijd zeer belangrijk is, en het minder erg is dat er gegevens verloren kunnen gaan, zoals bij videoconferencing, DNS of het online spelen van actievolle spellen, zoals first person shooters.

tja, dat vraag ik mijzelf soms ook wel eens af, het kan zijn dat die een standaard poort gebruiken die al open staat, en dus daarom geen poort hoeft open te zetten.. en andere games of applicaties zijn hier kieskeuriger mee, en moet dat wel.. ik weet het eerlijk gezegd niet helemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.