Ga naar inhoud

externe harde schijf werkt niet


norzel

Aanbevolen berichten

na dat vorige week mijn pc er mee stopte heb

ik mijn harddisk in een externe behuizing gebouwd en een nwe laptop gekocht

maar nu heb ik het volgende ik kan deze schijf niet lezen

apperaat beheer ziet hem wel maar bij schijfbeheer

geeft hij aan dynamische schijf ofline en dit is ook niet online te krijgen

wie weet raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

het oude systeem draaide windows 7 en het nieuwe is windows 8 het is gewoon de harde schijf uit de oude pc

het vreemde is als ik hem in een gewone pc deed testen dat ik hem wel kon lezen

en nu krijg ik de melding schijf offline

vanwege een beleid dat is ingesteld door een beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen Win 8 kenner (ik gebruik zelf win7), maar vermoedelijk zit de knoop bij de verschillende OS versies. Persoonlijk zou ik op een andere machine mijn data veilig stellen op een andere schijf, en dan bekijken hoe je je originele schijf aan de praat krijgt onder win 8. Zorg dus in elk geval dat je een goede backup hebt!

Ik zal mijn collega's even vragen of er soms iemand iets meer weet hierover.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Probeer het volgende eens, maar wellicht zal je dit niet kunnen uitvoeren gezien de machtigingen.

U kunt deze procedure alleen uitvoeren op een lokale computer als u lid bent van de groep Back-upoperators of de groep Administrators op de lokale computer, of als de juiste machtiging aan u is overgedragen. U kunt deze procedure alleen extern uitvoeren als u lid bent van de groep Back-upoperators of de groep Administrators op de externe computer.

1. Open Computerbeheer (lokaal).

2. Klik in de consolestructuur op Computerbeheer (lokaal), klik op Opslag en klik vervolgens op Schijfbeheer.

3. Klik met de rechtermuisknop op de schijf die ontbreekt of off line is en klik op Schijf opnieuw activeren.

4. De schijf moet de status On line krijgen.

Wat je het beste kunt doen, en dan hoef je niets aan machtigingen aan te passen is de dynamische schijf converteren naar een standaardschijf via de commandprompt en diskpart.

Een dynamische schijf converteren naar een standaardschijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.