Ga naar inhoud

Hulp met instellen buffalo wzr-d1800h router als access points

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Dit is alvast mijn 1ste bericht op dit forum :-)

Ik heb thuis volgende netwerksituatie :

Kabelrouter Telenet met Wifi toegang LIVING ---->kabel naar router 1 "CV Ruimte"

---->kabel naar Cv ruimte--->Switch---->kabel naar router 2 "slaapkamer"

---->kabel naar router 3 "M&P"--->kabel naar DLAN devolo A--->via stroomnetwerk naar DLAN devolo B--->DLINK "Fitness"

Nu staat er aan mijn telenet router een NAS gekoppeld type QNAP TS-212 waar al mijn media op staat

Nu had ik graag dat al deze media overal bereikbaar is met mijn Android GSM en IPAD alsook met mijn Raspberry PI die op de slaapkamer staat.

De media is nu enkel bereikbaar als ik verbonden ben met de router van telenet via WIFI of LAN.

Dit komt denk ik omdat de routerfunctie aanstaat op de 3 routers.

Als ik eerst verbinding maak met de nas, met bv. GSM, als ik in de living geconnecteerd ben, en dan doorloop naar bv. fitness blijf ik wel toegang behouden tot de NAS.

Als ik op de fitness ben en dan de toepassing start, vind hij de NAS niet.

Kan iemand me helpen om de 3 routers, allemaal van het type buffalo wzr-d1800h, als access point in te stellen?

Het lukt me niet, ik heb al geprobeerd om NAT uit te zetten en een statisch ip adres in te vullen 192.168.0.2 voor de cv ruimte, en dan het adres van telenet 192.168.0.1 in te vullen bij host maar kan dan geen verbinding maken met het internet.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Frederick

Link naar reactie
Delen op andere sites

De principe is zo bij tweede router:

Ga naar lan gedeelte:

Vul daar in:

IP 192.168.0.XXX

Subnetmasker 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1

DNS 208.67.222.222

DNS2 208.67.222.220

DCHP uitschakelen

Zo ook bij de ander routers.

Netwerkkabel op de vrije poort van de tweede en ander routers.

Dus niet op de aparte poort doch dat dient je te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.