Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een echt probleem is het (nog) niet, maar ik heb gehoord dat alle Adobe programma's uit de CS-stal verhuizen naar de cloud en dat je ze alleen nog kan gebruik door middel van een maandelijkse abonnementsformule. M.a.w. je kan deze niet meer installeren op je eigen pc voor altijd.

Is dat een experiment van Adobe of gaat dat voor altijd zo blijven? Ik kan me voorstellen dat heel wat mensen daar niet zo gelukkig mee zijn (including myself)... :thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Exif,

Een echt probleem is het (nog) niet, maar ik heb gehoord dat alle Adobe programma's uit de CS-stal verhuizen naar de cloud en dat je ze alleen nog kan gebruik door middel van een maandelijkse abonnementsformule.

Is dat een experiment van Adobe of gaat dat voor altijd zo blijven?

Het wordt géén probleem en het is géén experiment xD

Het blijft mogelijk om Adobe software aan te schaffen op de normale manier zoals nu, en te installeren op de pc.

Bij deze link is een voorbeeld van wat kost een Adobe product.

Adobe Cloud -> dat is op abonnement basis, het maandelijkse abonnement kosten is inclusief de upgrades zolang men een abonnement heeft.

Op de pc wordt geen Adobe software geïnstalleerd.

Voor meer informatie zie onderstaande links:

Men zou moeten rekenen wat de beste oplossing is, en dat is afhankelijk van het gebruik.

Voor een professioneel Adobe gebruiker en/of een bedrijf is een abonnement interessant, de reden is dat hij/zij en/of het bedrijf verzekerd is van de upgrades en het werkt altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Exif,

Maar ik dacht dat Adobe dat deed om de piraterij van hun software tegen te gaan en zelfs onmogelijk te maken door geen retail versies meer te verspreiden?

Neem eens dit artikel door.

Klik dan ook bij komt dan niet

Adobe zal blijven licenties voor alle CS6 producten via elektronische download van adobe.com en de deelnemende resellers verkopen.

En ja . . . alle software leveranciers gaan zeker piraterij onmogelijk maken, en dat is logisch xD

Er is zelf een meldpunt om softwarepiraterij te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar... als ik het goed begrijp is het binnenkort wel gedaan met retail versies voor een éénmalig bedrag. CS6 is voorlopig nu nog wel beschikbaar als retail, maar er komen geen updates meer voor. En als CS7 verschijnt zal Adobe dat wel volledig naar de cloud pushen lijkt me.

Wist trouwens ook niet dat Adobe Fireworks geschrapt heeft :o Gaan ze dan ook stoppen met Dreamweaver??

Ik denk dat Adobe met deze hele operatie in zijn eigen vel gaat snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Exif,

Maar... als ik het goed begrijp is het binnenkort wel gedaan met retail versies voor een éénmalig bedrag. CS6 is voorlopig nu nog wel beschikbaar als retail, maar er komen geen updates meer voor. En als CS7 verschijnt zal Adobe dat wel volledig naar de cloud pushen lijkt me.

Dat zou kunnen.

Wist trouwens ook niet dat Adobe Fireworks geschrapt heeft :o Gaan ze dan ook stoppen met Dreamweaver??

Ik zal voor je informeren bij een collega.

Ik denk dat Adobe met deze hele operatie in zijn eigen vel gaat snijden.

Hier is nog een artikel die je zou moeten lezen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

19.99 euro voor student is nog betaalbaar maar in mijn geval is dat 61,49 euro en dat is wel redelijk duur.

Mijn redenering is als volgt: 36 maanden x 61,49 euro = 2213,64 euro of zoveel als een normale licentie met DVD

Dus noem ik dat pure diefstal.

Kom nou, hoeveel upgraden puur gezien zijn er?

Nauwelijks voor gewone gebruikers.

Enkel de kenners hebben aan upgraden wel wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.