Ga naar inhoud

Telenet digitale TV wordt niet herkent door TV

fredje8

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben juist een nieuwe tv gekocht: www.sony.be/lang/nl/product/tv-102-40-lcd/kdl-40w905a/technische-specificaties#tab (Sony KDL-40W905A).

En (natuurlijk) hoort er bij elke tv wel een probleem.

Mijn problemen:

1. De tv herkent de digitale tv van Telenet niet. Maar via HDMI wordt het beeld en geluid van Telenet wel weergegeven (via HOME > Aansluitingen > HDMI 1). Dus als wij Digitale tv willen kijken doen we dat door HDMI 1 te openen (niet via HOME > TV > Digitale tv, want dan krijgen we een zwart beeld en geen geluid).
  2. Door het eerste probleem kunnen we geen programma's opnemen via USB, want de tv herkent de digitale tv niet.

Als ik kan opnemen via USB, heb ik nog een vraagje: kan je de opnames van de USB afspelen op je pc?

Bedankt,

Fredje8

(Handleiding van tv: "BRAVIA". Misschien is dit een oplossing, maar ik begrijp de oplossing van Telenet niet: http://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-met-tv-met-een-kaartje-tv-programma-s-opnemen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je een probleem hebt wat betreft Telenet.

De digirecorder of digibox van Telenet sluit je via een HDMI kabel aan op je TV, jij hebt dat blijkbaar de HDMI aangesloten op poort1 en je hebt beeld en geluid.

Wat je tweede probleem betreft, Met welk apparaat neem je momenteel op via USB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je een probleem hebt wat betreft Telenet.

De digirecorder of digibox van Telenet sluit je via een HDMI kabel aan op je TV, jij hebt dat blijkbaar de HDMI aangesloten op poort1 en je hebt beeld en geluid.

Wat je tweede probleem betreft, Met welk apparaat neem je momenteel op via USB?

Ik gebruik een USB 3.0 stick van 32GB. Hij werd door de TV goed geformatteerd.

Moet ik de HDMI kabel van Telenet veranderen naar een andere HDMI aansluiting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kan opnemen via USB, heb ik nog een vraagje: kan je de opnames van de USB afspelen op je pc?

Je kan de opgenomen beelden niet op je PC bekijken, enkel op de TV zelf.

Onderstaande komt uit de handleiding.

• Alle gegevens die op het USB HDD-apparaat zijn opgeslagen, worden gewist wanneer het apparaat wordt geformatteerd tijdens het registratieproces. Het USB HDD-apparaat kan niet worden gebruikt met een pc eenmaal het op de tv is geregistreerd. Om het gebruik van het USB HDD-apparaat op een pc mogelijk te maken, dient u het te formatteren op de pc. (Merk op dat alle gegevens op het USB HDD-apparaat zullen worden gewist.)

Enkel deze tv kan de gegevens afspelen die op de USB HDD zijn opgenomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de opgenomen beelden niet op je PC bekijken, enkel op de TV zelf.

Onderstaande komt uit de handleiding.

Bedankt voor mijn probleem op te zoeken!

Ik ga het probleem als opgelost markeren omdat ik een andere manier ga zoeken om TV-programma's op te nemen (Windows Media Player).

We zijn het nu toch gewoon om via HDMI 1 digitale TV te kijken :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.