Ga naar inhoud

image terugzetten slecht voor levensduur ssd?


Kurtt

Aanbevolen berichten

In de computerwinkel zeiden ze dat het slecht is voor de ssd om daar een image terug te zetten (bv een image van een externe harde schijf terug naar de ssd), omdat er dan veel schrijfbewerkingen nodig zijn. Dus je mag best nooit een image terugplaatsen (vanaf externe harde schijf naar ssd).

Dat heeft wel een serieus nadeel: Als Windows problemen heeft (instabiel, virus, ...) dan moet je ALLES opnieuw installeren.

Kan iemand hierover een artikel vinden of iemand die ervaring heeft met het terugzetten van images naar ssd? Met welk programma maak je een image van je ssd? Moet je je ssd dan partitioneren?

Bv. ik heb een ssd van 240 gb (waarvan 30 gb gebruikt) en een externe harde schijf van 1.5 TB (ong voor de helft gebruikt).

Moet ik dan partities gaan kleiner maken enzo of bijmaken op de ssd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sla mijn immages altijd op een externe HDD op vanwaar ik die indien nodig ook terug zet,doe dit al jaren zo en nooit problemen gehad met mijn ssd's hoor.

Ok. Bedankt. Welk programma gebruik je hiervoor? Als je bericht 1 leest, moet ik niets gaan partitioneren als ik een image (later) wil terugzetten op de ssd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.