Ga naar inhoud

Opstartbeheer

wank7464

Aanbevolen berichten

Beste ,

Mijn pc heeft een intel i7 920 en er is Windows 7 po 64 bit op geïnstalleerd.

Sedert enkele dagen krijg ik een zwart scherm met opstartbeheer te zien als ik mijn pc opstart. Er is 1 os (win 7) op geïnstalleerd. Ik moet dan telkens enteren om verder op te starten.

Dat wil ik vermijden zodat mijn pc automatisch helemaal opstart zoals voorheen.

Ik heb al via msconfig getracht het opstarten terug in orde te brengen maar alle gegevens zijn normaal en toch moet nu bij het opstarten die tussenstap doen.

Hoe kan ik dat terug in orde brengen?

Alvast bedankt bij voorbaat.

Etienne V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ in het "zoeken" venster msconfig en druk op de enter- toets.

Klik op het tabblad "computer opstarten".

Staan er meerdere Windows versies in het venster verwijder dan alle versies behalve die waar vermeld staat "huidig besturingssysteem; standaard besturingssysteem.

Klik het te verwijderen besturingssysteem aan en klik op verwijderen zodat enkel het correcte over blijft zoals te zien op afbeelding en klik dan op toepassen en OK.

post-23245-1417705512,4295_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar 1 besturingssysteem aangegeven (en geïnstalleerd); er staan bovendien geen andere vermeldingen. Ik heb reeds naar andere herstelpunten teruggebracht en eveneens heb ik naar vorige images (van Acronis) teruggebracht maar steeds moet ik die tussenstap blijven maken. Graag uw mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk volgende eens na:

Klik met de rechtermuisknop op Computer in het menu start, in het menu dat dan verschijnt kies je eigenschappen.

In de linkerbalk vind je geavanceerde systeeminstellingen, klik erop.

In het volgende venster klik je op geavanceerd en achter opstart-en herstelinstellingen klik je dan op instellingen.

Windows 7 moet er op standaardbesturingssysteem staan en de twee vakjes eronder het eventuele aanwezige vinkje verwijderen.

Klik op Ok dan op toepassen en OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.