Ga naar inhoud

Hoe weet ik of politievirus helemaal uit mijn computer is?

Aanbevolen berichten

Mijn computer was deze week plotseling 'gegijzeld' door het Ukash computervirus. Ik heb hem uitgezet en opnieuw opgestart. Dit lukte en via informatie op internet kwam ik er achter met wat voor virus ik te doen had. Ik heb daarop mijn computer uitgebreid gescand op virussen, malware, rootkits, door diverse programma's (commodo, avg, spybot S & D) allen geven aan geen infectie gevonden te hebben. Toch heb ik begrepen dat het virus zich diep kan nestelen en niet altijd gedecteerd wordt. Ik durf niet meer te internetbankieren omdat ik bang ben dat ik alsnog gehackt ben en dat mijn wachtwoorden achterhaald kunnen worden. Als zoiets in je computer zit en je veranderd je wachtwoord, helpt dat toch ook niet? (ze registreren toch nog steeds alles wat je typt?). Wat kan ik doen om erachter te komen of mijn computer echt schoon is, moet ik bijvoorbeeld systeemherstel doen, of opstarten in veilige modus met prompt, of is dat alleen nodig als je computer helemaal niet meer opstart? Ik heb behalve die ene keer niets meer gemerkt van meldingen of iets dergelijks, wel is mijn browser heel traag geworden (Opera) maar dat was voor het virus volgens mij ook al aan de orde, ik weet het niet meer wat ik ervan moet denken... Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.