Ga naar inhoud

Vundo virus verwijderen

Franki

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi Mako,

het lukt weer niet.

ik zal alle stappen beschrijven:

1-bleepcom vanuit jouw bericht naar mijn bureaublad gesleept en AVG uitgeschakeld

2-dubbelgeklikt op bureaublad linkje van bleepcom/malware/combofix, en op uitvoeren geklikt op de vraag of ik deze software uit wil voeren

3-combofix met zwart scherm met lopende groene letters verschijnt

4-melding verschijnt dat er een fout is opgetreden en afgesloten gaat worden

5-dan komt het blauwe scherm (autoscan) van combofix met de texten:

1-combofix wordt opgestart

2-er wordt geprobeerd een nieuw systeemherstelpunt aan te maken

3-zoeken naar besmette bestanden, dit kan 10 minuten duren bij zwaar besmette pc de dubbele tijd.

mijn pc klokje stond toen op 9.20 uur

om 9.22 uur liep het klokje niet meer, ik heb toen 40 minuten gewacht, ik kon toen niets meer aanklikken en heb de pc uitgezet met het kleine knopje voor op mijn pc-kast.

De pc heeft zich daarna weer vanzelf opgestart

hopelijk kan je hier iets mee,

groetjes Franki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako,

ik heb de pc opgestart in veilige modus,

toen op bleeping computer op het bureaublad dubbelgeklikt,

toen op uitvoeren,

toen kwam de vraag om AVG uit te schakelen, maar hoe kan ik dat doen in de veilige modus??? Ik kon dat nergens vinden

groetjes Franki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Franki,

Volgens mij is er nog iets niet helemaal in orde...

toen op bleeping computer op het bureaublad dubbelgeklikt,

Bleeping Computer is de naam van de website vanwaar je ComboFix hebt gedownload. Wanneer je op de link klikt in bericht #7 start die download automatisch.

Hoe je een bestand download naar je bureaublad staat verder hier beschreven.

Het uitschakelen van je beveiligingssystemen werkt in Veilige Modus op dezelfde manier als in Normale Modus, meer info omtrent het uitschakelen van AVG vind je hier terug.

Normaal gesproken dubbelklik je dus op het programma ComboFix op je bureaublad met volgend icon: 51a5bf3d99e8a-ComboFixlogo16.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Beste Mako,

ik ben even weggeweest daarom duurde het even. Ik heb nu, na meerdere pogingen combofix eindelijk op m'n bureaublad. Ik heb er op gedubbelklikt en het blauwe scherm reageerde helaas weer hetzelfde, de tijd staat stil en er gebeurd niets meer. Daarna in de veilige modus, maar daar krijg ik de AVG scanner niet uit. Het pictogram van AVG staat in de veilige modus niet meer rechtsonder, en op andere manieren kan ik hem niet uitschakelen...

hopelijk zie je nog mogelijkheden?

Hartelijke groet,

Franki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Franki,

Dat geeft niet hoor, dan ruimen we gewoon de resten op met behulp van een andere tool :-).

1. Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4.pngEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
    Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

• Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
    • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\\EEK".
    • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
    • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
    • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
    • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
    • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
    • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht. (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\\EEK\\Run\\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt

[*]Download 5217db3eb6d8b-AdwCleaner3.pngAdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean als er items zijn gevonden.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R1].txt.

Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij de logfile van EEK

AdwCleaner volgt nog

Groetjes franki

Emsisoft Emergency Kit - Versie 4.0

Laatste Update: 8-9-2013 10:53:10 PM

Gebruikersaccount: BALANS-0A67BC70\frank loves gerrie

Scaninstellingen:

Scanmodus: Diepe scan

Objecten: Rootkits, Geheugen, Sporen, C:\, D:\

Detecteer PUPs: Aan

Scan archieven: Aan

ADS Scan: Aan

Bestandsextensiefilter: Uit

Geavanceerde cache: Aan

Directe schijftoegang: Uit

Scan gestart: 8-9-2013 10:53:54 PM

D:\Mijn documenten\Mijn muziek\gerries muziek\its gone be rain today dusty.mp3 Ontdekt: Trojan.Wimad.Gen.1 (B)

Gescand: 417559

Gevonden: 1

Scan geëindigd: 9-9-2013 12:00:16 AM

Scantijd: 1:06:22

D:\Mijn documenten\Mijn muziek\gerries muziek\its gone be rain today dusty.mp3 In quarantaine geplaatst Trojan.Wimad.Gen.1 (B)

In quarantaine geplaatst 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.