Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nu een jaar bij Telenet en ben in bezit van Expresnet, telefoon bij inbegrepen voor vast maandelijks bedrag. Op zich verloopt alles prima naar wens met een uitzonderling is mijn snelheid van downloaden aan de lage kant. Dit is al van het begin. Ik ben wel met 2 pc's op het net met 2 Apdapsters van Netgear XE102 14 Mbps Powerline-adapter Internet via het stopcontact

Maar de snelheid van de 2 pc's zijn verschillend, samen halen we een snelheid van 9630 Mbps. De ene pc heeft 6066 Mbps het dicht bij de modem gelegen en de 2de pc heeft maar een snelheid van 3764 Mbps en staat op de slaapkamer. :s

Telenet al op hoogte gebracht en zeggen gewoon dat mijn lijn tip top in orde is. Zodus snel gezegd. Thans mijn pc's virusvrij en geen rotzooi bevatten zoals spyware. ;) dit kan in mijn geval al geen vertraging opleveren. ;)

En Telenet zou de snelheid toch verhogen naar 15 Mbps, niets van te merken. Bij mijn overbuur heeft 1 pc en heeft een snelheid van 9800 Mpbs, die zijn snelheid is ook niet toegenomen. Telenet geeft gewoon valse beloften als je het zo wilt vergelijken.

Zou ik mijn internet toch op eender manier in snelheid kunnen opkrikken. ;)

We betalen al genoeg t.o.v. andere landen. :s:s:s

post-2413-1417703760,4198_thumb.jpg

post-2413-1417703760,4339_thumb.jpg

post-2413-1417703760,4666_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb ook een router van Netgear en heb er geen problemen mee.

Heb je altijd al deze snelheid gehad of was het vroeger meer ? Want het kan ook liggen aan waar je je bevindt.

En nog iets. De snelheden die je weergeeft in je post zijn Kbps niet Mbps. 1024 KB = 1 MB

Moest het echt mbps zijn zou je heel belgië overbelasten. :D

Aan de afbeeldingen te zien heb je toch een mooie download snelheid van ongeveer 3-6 mbps.

Telenet heeft idd de snelheid lichtjes verhoogt, maar dat is maar lichtjes merkbaar.

En wat bedoel je met downloaden ? Downloaden doe je via servers vanover de hele wereld, en elk van deze servers bevindt zich bij een andere provider ( zoals telenet ).

Als bv: een server upload limieten heeft van 125 kbps dan kan je maar tegen die snelheid van die server downloaden.

mvg joeri

Geplaatst:

Je zou eens moeten kijken of je al overgeschakeld bent naar 15 megabit, het kan zijn dat je nog op 10 megabit zit. Ze doen de overschakeling namelijk niet in 1 keer, ik ben ook maar 2 weekjes nadat ze 15 Mbit gaven overgeschakeld. Je krijgt er dan een mail van op het moment dat ze je overschakelen (maar dat komt wel). Dit is hetzelfde van wat Belgacom gedaan heeft. Vroeger had het standaard ADSL abo 4 megabit, wat nu naar 10 opgetrokken is. Nieuwe klanten krijgen standaard 10 megabit, de oude moeten 50€ betalen om hun snelheid naar 10 megabit te krijgen (terwijl ze hetzelfde betalen). Telenet is tenminste nog zo vriendelijk om die overschakeling gratis te doen (zij het niet direct, maar liever dat dan dat ze met een overbelast netwerk te kampen krijgen)

Wat je beschrijft is normaal hoor, je krijgt nu van telenet de standaard 10 megabit die het was, wat onvereenkomt met de 9630kbit die je zegt waar te nemen. Als je dat over 2 pc's splitst, dan hou je uiteraard theoretisch gezien op beide pc's 5 megabit over.

Verder is het compleet normaal dat de snelheid zoveel instort. Powerline adapters zijn vrij redelijk qua stabiliteit, zolang je er maar 1 gebruikt. Eens je met meerdere powerline adapters begint te werken gaat het echter héél snel achteruit, aangezien die signalen via een powerline gewoon sinussen zijn die bovenop het normale stroomnet gezet worden, en dus hoe meer dergelijke toestellen hoe meer ruis je ook krijgt (en hoe slechter het signaal wordt). Het heeft een reden dat powerlines enkel bij particulieren thuis gebruikt worden, en dat nergens waar ze ook maar een klein semi-professioneel netwerk aanleggen ze powerlines gebruiken... Als je vb een toestel hebt dat veel ruis terugstuurt naar je net (vb een slecht afgeregelde elektrische motor), dan kan je die zelfs de ontvangst van je powerline probleemloos halveren. Powerline is helaas gewoon slecht ivm ethernetbekabeling, zeker als het hem om een redelijke afstand gaat.

Test eens 1 voor een de PC's (terwijl al je andere pc's afliggen, evenals al je TV's & Radio's als het wat oudere toestellen zijn) bij http://www.speedtest.net/, wat zijn de snelheden die je dan krijgt.

Geplaatst:

Op de site van Netgear staat dat jouw adapter maar 14Mbps aankan. Telenet gaat je niet (kunnen) helpen door telefoon, omdat je de router en dergelijke niet bij telenet zelf hebt gekocht en dan werken ze niet mee!!

Geplaatst:
Op de site van Netgear staat dat jouw adapter maar 14Mbps aankan. Telenet gaat je niet (kunnen) helpen door telefoon, omdat je de router en dergelijke niet bij telenet zelf hebt gekocht en dan werken ze niet mee!!

Een kleine opmerking, De apdapters zijn via Telenet aangekocht en teven is alles geinstalleerd door Telenet. Ook de modem is van Telenet. Enkel zij hadden moeten weten dat dit problemen kan opleveren, en niet ik. ;)

Geplaatst:
Je zou eens moeten kijken of je al overgeschakeld bent naar 15 megabit, het kan zijn dat je nog op 10 megabit zit. Ze doen de overschakeling namelijk niet in 1 keer, ik ben ook maar 2 weekjes nadat ze 15 Mbit gaven overgeschakeld. Je krijgt er dan een mail van op het moment dat ze je overschakelen (maar dat komt wel). Dit is hetzelfde van wat Belgacom gedaan heeft. Vroeger had het standaard ADSL abo 4 megabit, wat nu naar 10 opgetrokken is. Nieuwe klanten krijgen standaard 10 megabit, de oude moeten 50€ betalen om hun snelheid naar 10 megabit te krijgen (terwijl ze hetzelfde betalen). Telenet is tenminste nog zo vriendelijk om die overschakeling gratis te doen (zij het niet direct, maar liever dat dan dat ze met een overbelast netwerk te kampen krijgen)

Wat je beschrijft is normaal hoor, je krijgt nu van telenet de standaard 10 megabit die het was, wat onvereenkomt met de 9630kbit die je zegt waar te nemen. Als je dat over 2 pc's splitst, dan hou je uiteraard theoretisch gezien op beide pc's 5 megabit over.

Verder is het compleet normaal dat de snelheid zoveel instort. Powerline adapters zijn vrij redelijk qua stabiliteit, zolang je er maar 1 gebruikt. Eens je met meerdere powerline adapters begint te werken gaat het echter héél snel achteruit, aangezien die signalen via een powerline gewoon sinussen zijn die bovenop het normale stroomnet gezet worden, en dus hoe meer dergelijke toestellen hoe meer ruis je ook krijgt (en hoe slechter het signaal wordt). Het heeft een reden dat powerlines enkel bij particulieren thuis gebruikt worden, en dat nergens waar ze ook maar een klein semi-professioneel netwerk aanleggen ze powerlines gebruiken... Als je vb een toestel hebt dat veel ruis terugstuurt naar je net (vb een slecht afgeregelde elektrische motor), dan kan je die zelfs de ontvangst van je powerline probleemloos halveren. Powerline is helaas gewoon slecht ivm ethernetbekabeling, zeker als het hem om een redelijke afstand gaat.

Test eens 1 voor een de PC's (terwijl al je andere pc's afliggen, evenals al je TV's & Radio's als het wat oudere toestellen zijn) bij Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test, wat zijn de snelheden die je dan krijgt.

Ik heb de zaak eens nader onderzocht en tevens uitgevoerd. en het ressultaat is er niet veel beter op. gewoon het zelfde. :s

Met andere woorden, als ik turbonet zou willen kan ik dit op mijn buik schrijven, deze power apdapters kunnen die snelheid toch niet aan. Dit hadden ze bij telenet wel kunnen weten, maar daar zwijgen ze wel over.:s

Mijn splinter nieuwe HD tv met indi recorder, zal daar zeker geen invloed opgeven. Nog geen maand oud.

Enkel mijn Volume is van 12 GB naar 20 GB opgetrokken, maar de snelheid is magere troost. Ik had messchien al beter een andere provider genomen. maar ja bij elke provider heeft zijn gebreken, de ene al wat meer dan de andere. ;);). Of hadden ze beter met kabel gewerkt. of volledig draadloos??.

post-2413-1417703760,5525_thumb.jpg

post-2413-1417703760,5733_thumb.jpg

Geplaatst:

Als ik van jou was zou ik telenet bellen, klagen over de kwaliteit van hun verleende diensten (die powerlines) en een wireless installatie kiezen, aangezien een wireless installatie ten eerste makkelijker is, en ten tweede een beter signaal overlevert.

Ik zit nu zelf op 15 megabit en wireless, met 2 betonnen gewelven tussen (wel met een costumized firmware router, dus niet die heel goedkope sweex wireless routertjes), en ik krijgn van mijn 15 megabit (die waar de router toekomt wel te halen valt) nog dit door;

310103002.png

Kan je trouwens eens de speedtest uitvoeren bij je modem (of aan de router vlak erachter) zelf, dus zonder de powerlines te gebruiken? Als je daar een degelijke snelheid hebt, dan ligt het overduidelijk aan die powerlines... Sowieso is het logisch dat je met 14 megabit powerlines geen 14 megabit volkrijgt, dat hebben alle netwerkkaarten.

Neem bevoorbeeld de standaard giglan adapters op moederborden. Als die 40 megabyte weten door te sturen dan is het vaak al goed (en 40 megabyte komt overeen met 300 megabit ipv de 1000 megabit die de adapter zogenaamd aankan)

Geplaatst:
Als ik van jou was zou ik telenet bellen, klagen over de kwaliteit van hun verleende diensten (die powerlines) en een wireless installatie kiezen, aangezien een wireless installatie ten eerste makkelijker is, en ten tweede een beter signaal overlevert.

Ik zit nu zelf op 15 megabit en wireless, met 2 betonnen gewelven tussen (wel met een costumized firmware router, dus niet die heel goedkope sweex wireless routertjes), en ik krijgn van mijn 15 megabit (die waar de router toekomt wel te halen valt) nog dit door;

310103002.png

Kan je trouwens eens de speedtest uitvoeren bij je modem (of aan de router vlak erachter) zelf, dus zonder de powerlines te gebruiken? Als je daar een degelijke snelheid hebt, dan ligt het overduidelijk aan die powerlines... Sowieso is het logisch dat je met 14 megabit powerlines geen 14 megabit volkrijgt, dat hebben alle netwerkkaarten.

Neem bevoorbeeld de standaard giglan adapters op moederborden. Als die 40 megabyte weten door te sturen dan is het vaak al goed (en 40 megabyte komt overeen met 300 megabit ipv de 1000 megabit die de adapter zogenaamd aankan)

Ik ga Telenet zeker op de hoogte brengen, daar laat ik het zeker niet bij. Kan je mijn nog even beschrijven hoe ik bij telenet kan zien hoe ik deze kan nazien hoe mijn snelheid is ingesteld van 10 i.p.v 15 megabit. ;)

Geplaatst:

Nazien kan je eigenlijk enkel door op je modem te testen met speedtest, volgens mij kan je dat bij "mijn telenet" niet direct zien.

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat ze die powerlines komen plaatsen zijn (zou mij verwonderen dat dat kort geleden is, nu nog 14 megabit apparatuur plaatsen vind ik eigenlijk beneden alle peil).

Draadloos weet ik wel niet of ze die gratis doen, het kan zijn dat ze die van 225€ voorstellen (die eigenlijk een héél pak minder kost, aangezien een goed basisstation je maar 70€ kost en per ontvanger nog eens 20 erbij. 90€ dus)

Geplaatst:
Nazien kan je eigenlijk enkel door op je modem te testen met speedtest, volgens mij kan je dat bij "mijn telenet" niet direct zien.

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat ze die powerlines komen plaatsen zijn (zou mij verwonderen dat dat kort geleden is, nu nog 14 megabit apparatuur plaatsen vind ik eigenlijk beneden alle peil).

Draadloos weet ik wel niet of ze die gratis doen, het kan zijn dat ze die van 225€ voorstellen (die eigenlijk een héél pak minder kost, aangezien een goed basisstation je maar 70€ kost en per ontvanger nog eens 20 erbij. 90€ dus)

Bedankt voor deze info, nu enkel nog bij Telenet eens goed wakker schudden en ze mogen mijn part oplossen (gratis op hun kosten.) Anders ik weg en bay Telenet

Turbonet heeft geen zin, thans had ik het graag willen hebben

Ze hadden het kunnen weten in ik blijf bij mijn standpunt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.