Ga naar inhoud

Lage resolutie bij inschakelen videokaart


Hdehaan

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een pc die draait op Windows XP. Na eerst een probleem te hebben gehad met een 'blue screen (memory management)', wat een geheugenprobleem bleek te zijn en is opgelost door geheugen bij te plaatsen en Norton er af te gooien, heb ik nu nog een probleem met mijn beeldresolutie.

Als ik Hardware mijn videokaart inschakel dan komt de pc met een schermresolutie van 640 x 400 4bits. Ik kan deze resolutie niet aanpassen. Als ik hierop de videokaart uitschakel, en de beeldresolutie dus in feite via het moederbord loopt, kan ik wel de resolutie aanpassen naar 1280 x 1040. Alleen verloopt de schermopbouw dan heel vertraagd. Omdat ik dacht dat het misschien aan mijn oude videokaart lag heb ik een nieuwe videokaart gekocht (Nvidia GT610) en hiervan de meest recente drivers geïnstalleerd (juli 2013) maar dit heeft het probleem niet verholpen. Is er iemand van jullie die mij bij het oplossen van dit probleem kan helpen?

bijvoorbaat alvast bedankt.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.