Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een kleine probleem ik wil mijn pc formateren maar het lukt me niet

ik steek men xp cd in en restart mijn pc en druk op f12 voor boot menu en hier kan ik verder nix doen normaal moet ik met pijltjes toets naar beneden kunnen gaan ma het lukt niet ( geen enkel toets werkt ik men pc restarten) en hierdoor kan ik mijn cd station niet kiezen en zo kan ik niet mijn formateren starten

kan iemand mij helpen met dit probleem ?

Grtz Burna

ImageShack - Hosting :: photo0472qc1.jpg

ImageShack - Hosting :: photo0471ih8.jpg

Geplaatst:

Om van de cd van win xp te booten moet je dus eerst je cd/dvd lezer eerst zetten (voor de HD). De computer gaat vragen om de cd op te starten en dan druk je op een willekeurige toets. Verder zal je het wel vinden, anders vraag je het maar?

Geplaatst:

Wat DJ_ke zegt klopt inderdaad, in je bios kan je instellen dat je eerst vanaf de CD wil booten en dan pas vanaf de harde schijf.

Wat je ook kan doen is eens eenmalig met een bedraad toetsenbord werken (ik gok dat je nu draadloos werkt), het gebeurt namelijk nog wel eens dat je met een draadloos toestenbord niet zo goed uit de voeten kunt. (het kan trouwens ook zijn dat het plus en min is die je moet gebruiken ipv de pijltjes, dat hangt er een beetje vanaf)

Geplaatst:

en hoe moet ik da doen ? :P ken er nix van srry

+ ik werk met een bedraad toetsenbord ;):P en ik heb ook alle mogelijke knoppen geprobeert page up/down pijltjes +- lukte niet

Geplaatst:

In de menubalk kies je voor Boot en dan voor Boot Device Priority. Zorg dat eerst de cd/dvd-lezer staat. dus bij 1st boot device kies je voor je cd/dvd drive. de rest maakt niets uit. sluit de BIOS en save de instelling dan herstart de pc dan gaat hij vragen om van cd te starten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.