Ga naar inhoud

[OPGELOST] internet op ipod lukt niet

Aanbevolen berichten

Gast Katleen Huysegoms
Geplaatst:

Hallo,

Wie kan me zeggen welke wifi instellingen ik moet ingeven om met mijn IPOD touch op het internet te gaan.

De ipod ziet dus wel mijn draadloos netwerk die ik speciaal tijdelijk onbeveiligd gezet heb. Maar toch lukt het me niet om contact te maken met internet want dan krijg ik de melding kan de server niet vinden.

Ik ben dus klant bij Belgacom en heb reeds enkele gegevens op hun site gevonden zoals de http-proxy waar ik het volgende heb ingevuld: server proxy.skynet.be , poort 8080 en mijn gebruikersnaam paswoord.

Daarnaast ook dns ingevuld met nr 195.238.2.21 maar ik weet dus niet wat ik nog moet invullen zoals ip adres, subnetmasker, router.

Wie kan me helpen ?

Geplaatst:

Als je op je eigen wifi ermee wil gaan moet je de http proxy totaal niet invullen, evenals je ipadres. Gewoon aangeven dat je ipadres door je router zelf uitgereikt wordt...

Als je het niet automatisch kan laten gebeuren ga je in de router ook instellingen moeten wijzigen, waardoor alle pc's een fixed intern ipadres krijgen.

Kan je eens juist aangeven wat je ipod touch allemaal vraagt (heb zelf geen ipod touch, dus kan het niet voor je bekijken)

Gast Katleen Huysegoms
Geplaatst:

Mijn ipod geeft dus mijn wifi netwerk aan en dan kan ik de volgende instellingen ingeven in

IPADRES in DHCP of BOOTP of Statisch / welke ik moet kiezen weet ik niet

daaronder kan ik dan de volgende gegevens ingeven

ipadres / subnetmasker / router / dns / zoekdomeinen

en bij DHCP heb ik nog client-id

Het 2de gedeelte is dan HTTP -PROXY die ik uit / handmatig of automatisch kan zetten

bij handmatig kan ik dan server / poort en identiteitscontrole invullen en bij automatisch vraagt hij een URL

Waar wat ik dus allemaal moet invullen is me een raadsel

gr

Katleen

Geplaatst:

IP adres moet op DHCP (dan laat hij de router het werk doen om toe te wijzen)

ipadres, subnetmaks... moet je normaal allemaal niet invullen, dat gaat hij van de dhcp toegewezen krijgen.

Het tweede deel kan je gewoon uit zetten, http proxy heb je toch niet nodig.

In principe zou het met die 2 instellingen moeten werken (zo werkt mijn HP iPaq toch)

Gast Katleen Huysegoms
Geplaatst:

Heb ik gedaan maar toch lukt het niet om verbinding te maken.

Moet ik mijn ipod eventueel eens verbinden met de usb poort van mijn modem ?

Geplaatst:

volgens mij gaat dat niets maken, aangezien je via Wifi contact wil maken & niet elke keer via usb wil aansluiten lijkt me.

Hoe het wel juist moet weet ik helaas niet, lijkt me namelijk raar dat je meer instellingen moet ingeven...

Ik vrees dat ik je niet verder zal kunnen helpen hiermee, sry

Gast Katleen Huysegoms
Geplaatst:

Ik heb ook nog een wifi adres gevonden in de info van mijn ipod zou ik daar misschien iets mee moeten doen naar mijn router toe ?

Gast Katleen Huysegoms
Geplaatst:

Mijn probleem is inmiddels opgelost , ik heb namelijk het wifi adres (mac adres ingegeven bij de macadressen van mijn router ) en toch nog mijn ipadres enz ingegeven en dan bleek het te werken

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.