Ga naar inhoud

via router mediaschijf benaderen

mono

Aanbevolen berichten

Ik heb nog de beschikking over zowel een multimediaschijf (met afstandsbediening) en een netwerkschijf.

Bedoeling is om deze centraal te laten staan en in een andere kamer de videobestanden ervan te raadplegen en te bekijken op TV.

De constructie die ik in gedachten had was :

* schijf (multimedia of netwerkschijf)

* router (afzonderlijk, los van de huidige internet router/modem)

* router via stopcontact-adapter verbinden

* via stopcontact signaal op tv in andere kamer

Mijn probleem hierbij, of wat ik mij afvraag is:

* werkt het zo wel?:dong:

* hoe kan ik TV verbinden met de Ethernet-aansluiting op adapter (TV heeft geen LAN-aansluiting, wel HDMI)

* welke schijf is meest geschikt

* hoe kan ik, mocht TV verbonden geraken, dan scrollen en keuze maken op de aangesloten schijf? Afstandbediening TV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, de TV heeft geen WIFI-on board of netwerkkaart.

Heeft wel HDMI e.d.

Wat ik nog wel heb, mocht dat kunnen lukken, is een HD-receiver (van Philips - DSR7141) welke gebruikt geweest is voor satteliet-TV.

Deze heeft wel een Ethernet-aansluiting, volgens de handleiding om internet op aan te sluiten.

Kan deze receiver de connectie maken met de harde schijf elders in huis?

dus:

in de ene kamer : -> netwerkschijf -> (router ?) -> Dlink-adapter op stopcontact (via Ethernet)

in de andere kamer : -> Dlink-adapter op stopcontact -> HD-reveiver (via Ethernet) -> TV (via HDMI)

Blijft de vraag of de router op zich wel nodig is, aangezien de netwerkschijf ook rechtstreeks op de Dlink-adapter kan

De router zou wel gewoon apart staan dan, los van de bestaande modem/router voor het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.