Ga naar inhoud

Laptop € 750.

jumperken

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik volg de richting Informatica (6de middelbaar), en als ik naar het hoger ga heb ik toch eens iets beter nodig, doordat mijn pc nu bijna kapot is zou ik me graag direct een computer aanschaffen waarmee ik een paar jaar verder kan.

-De laptop moet geschikt zijn zware programma's te draaien.

-Laptop die 5GB (nieuwe router) kan ontvangen voor op internet te surfen. (voor aan de 'maximale' snelheid te kunnen surfen)

-Snel

-Qua scherm niet te groot (standaard) moet in een boekentas kunnen voor gemakkelijk vervoer.

-...(Als jullie nog dingen weten...)...

Kunnen jullie mij soms helpen?

Bedankt alvast

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vaio t.ov. de HP:

Vaio beter videokaart, bluetooth voor de rest maar 6 GB (wel uitbreidbaar tot 8GB maar hoe?) en maar een i5. De HP ook snellere kloksnelheid 2200 mHz t.o.v. 1800 (wat veel uitmaakt??)

=> Jullie mogen mij altijd verbeteren indien ik fout ben :)

Is een beter videokaart nodig voor programma's in de informatica? Niet beter de HP met toch iets betere prestaties?

(Nog andere laptops?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 Gb geheugen zal je niet vlug nodig hebben.

Er is een apart slot in Vaio om een bijkomende geheugen te plaatsen en dat is redelijk gemakkelijk.

i7 is wel beter dan i5

Daarmee kan je beter berekening maken en dat is bij Informatica belangrijk.

Anderzijds heeft Vaio ook beter videokaart maar of je bijvoorbeeld 3D moet programmeren weet ik niet maar dan is het wel een voordeel voor goede videokaart.

In beiden gevallen kan je geen extra harddisk plaatsen.

Nota: i7 is wel 2200 mhz maar als het extra rekenkracht nodig heeft gaat het automatisch naar 3200 MHz

Beiden laptop zijn dus aan elkaar gewaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.