Ga naar inhoud

Laptop € 750.

jumperken

Aanbevolen berichten

Hp gekocht.......

6 Gb geheugen zal je niet vlug nodig hebben.

Er is een apart slot in Vaio om een bijkomende geheugen te plaatsen en dat is redelijk gemakkelijk.

i7 is wel beter dan i5

Daarmee kan je beter berekening maken en dat is bij Informatica belangrijk.

Anderzijds heeft Vaio ook beter videokaart maar of je bijvoorbeeld 3D moet programmeren weet ik niet maar dan is het wel een voordeel voor goede videokaart.

In beiden gevallen kan je geen extra harddisk plaatsen.

Nota: i7 is wel 2200 mhz maar als het extra rekenkracht nodig heeft gaat het automatisch naar 3200 MHz

Beiden laptop zijn dus aan elkaar gewaagd.

Op zicht is Toshiba een goede merk maar de laptop dat je koos heeft 4 Cell batterij en dat gaat vlug leeg en dat is niet de bedoeling hé
Het werkgeheugen van 6GB is uitbreidbaar --> dit betekent dat je later gemakkelijk twee geheugenlatjes van 4 of 8 GB kan installeren.

Een videokaart vervangen in een laptop is (helaas) niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste beoordeling.

Knappe HP, bij het opstarten (wel een 'luid' geruis maar stoort niet echt). Windows 8 bevalt me wel, ik vind direct goed alles terug (geen enkel probleem). Computer is snel (al heb ik er nog niet veel met gedaan :) ) , muziek ook goed genoeg.

Qua windows 8, ik heb gehoord dat je dingen kunt programmeren en op uw startscherm zetten? Hoe doe ik dat? (wat kan men programmeren?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nog een dag heb ik opgemerkt dat het geluid niet erg zuiver is, (had meer verwacht van de batterij). Opstarten gaat erg snel, qua random snelheid zit dat goed denk ik al heb ik er nog niet erg veel met gedaan..

Vraagje: ik heb eens gehoord van een kennis dat je uw batterij kunt sparen door uw batterij eruit te halen als je lang op de laptop moet en gewoon werken op rechtstreeks netstroom. Ik deed dat ook met mijn oude computer 1 jaar lang omdat mijn batterij kapot was.Maar stel ik doe dat met mijn nieuwe, kan dat problemen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.