Ga naar inhoud

Instellingen veranderen van mijn 2de router

thimo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal (goedeavond nog)

Ik heb sinds gisteren een 2de router aangesloten, en hij werkt prima. Ik gebruik hem voor het maken van een wifi netwerkt + versterken van het andere wifi netwerk in huis.

Mijn opstelling is als volgt:

Router (beneden) > dsl & ethernet en alle zooi erop aangesloten

dan

Ethernet naar boven

In de 2de router (port 1)

En zo werkt de wifi.

De wifi werkt goed, en is erg snel omdat hij in mijn kamer staat.

Nu heb ik een probleem. De routers zijn niet van hetzelfde merk, dus ze gebruiken allebei een andere standard gateway. Als ik boven met LAN(vanaf de 2de router) naar mijn PC ga, en daarop aansluit, probeer ik dus van de 2de router de gateway te vinden, zodat ik de instellingen ervan kan veranderen. Ik wil daarbij de ssid en het wachtwoord veranderen (die onthoudbaar is als er gasten langskomen).

Maar het probleem is, dat ik via LAN op de 2de router alleen met de gateway van router 1 kan connecten, dus ik kan dan alleen de instellingen van router 1 veranderen, maar die zijn al oke. Is er een mogelijkheid om de instellingen van de 2de router te kunnen veranderen? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Thimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eenvoudigste oplossing is de router op je kamer even met een kabeltje rechtstreeks op je PC aan te sluiten. Gebruik één van de LAN poorten van de router hiervoor. Je kan best de verbinding met de eerste router even ontkoppelen, deze zit nu normaal op de LAM poort van de router op je kamer.

Als je nu naar de default gateway surft kan je de router een ander (vast) IP adres geven, dat niet in gebruik is in je thuisnetwerk. Zorg wel dat dit adres buiten de range van je DHCP server (op de hoofdrouter) valt.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.