Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik zou graag data willen uitwisselen met een andere pc waarbij de bestand gedraaid worden op mijn pc. Het gaat over een php spel waar je tegen elkaar kunt spelen en die data wordt dan ook op de database op mijn pc opgeslagen. Om het spel te spelen moet ik een paar batch files opstarten op mn pc. Het spel is te bereiken via de localhost. Dus ik zou graag hebben dat de andere pc de informatie kan ophalen die op mijn localhost staat en ook informatie kan bijwerken op mn pc.

Weten jullie hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen?

Mvg,

Bart

Geplaatst:

hiervoor moet je een complete webserver met apache, mysql gaan draaien.

er is een makkelijk programma voor: USBWebserver

deze moet altijd draaien (dus op een pc staan die altijd aan staat)

om usbserver op te starten moet je gewoon het bestandje usbwebserver.exe opstarten

en er zal een venster tevoorschijn komen.

alle instellingen van usbwebserver staan nog niet juist...

klik op opties en op apache

bij poort staat 8080 verander dit naar 80

en klik op opslaan

klik nogmaals op opties en op mysql

deze staat standaard op 3307 verander deze naar 3306

en verander het wachtwoord

en druk op opslaan

nu staan de instellingen goed.

nu moet je die poorten in je router openzetten

hoe je dit moet doen staat in het boekje van je router uitgelegd

de poorten zijn: 80 en 3306

het kan zijn dat je router vraagt van welke poort hoever tot hoever vul hier dan gewoon in:

from 80 to 80

en

from 3306 to 3306

en geef de verbinding een naam bijvoorbeeld apache en mysql

en stuur de poorten naar het juiste lokale ip-adres of computer

nu zijn de poorten opengezet en kunnen buitenstaanders via die poort naar de pc toe connectie maken

omdat je in usbwebserver hebt gezegd dat die programma's (apache en mysql) ook die poorten moeten gebruiken zullen de mensen als ze jouw ip-adres intypen in de adresbalk van hun browser de standaard site zien van usbwebserver

hoe je achter jouw ip-adres komt? --> mijnip

om de standaard pagina te veranderen van usbwebserver open je de map root waar het programma usbwebserver.exe staat

hierin vindt je een index.html bestandje en mogelijk ook nog wat andere bestandjes, verwijder deze en zet de bestanden van de browser game hier voor in de plek

je moet ook dingen in een database opslaan, hiervoor moet je een database aanmaken

ga naar http://localhost/phpmyadmin en je moet nu inloggen

de gebruikersnaam is root

en het wachtwoord heb je eerder veranderd

nu moet je een database toevoegen en zonodig de sql code toevoegen

als er een installatie bij zit hoeft dit niet... en moet je de config van het spel aanpassen naar de gegevens van de database

het wachtwoord wat je daar bij nodig hebt is het wachtwoord wat je gewijzigd hebt.

nu zou het spel toegankelijk moeten zijn voor anderen....

let wel op dat het voor IEDEREEN toegankelijk is die jouw ip-adres weet...

Mededeling: is het spel een ripp-off van een spel wat bestaat zoals habbohotel en de staff komt hier achter kun je HÉÉL ZWAAR beboet worden hiervoor.

ik hoop dat het een beetje is gelukt... meestal zitten de problemen in het open zetten van de poorten in je router, hier kan ik voor de rest niets aan doen, maar moet je het boekje van je router doorlezen OF de portforward site erbij pakken...

deze kan je helpen op merk en type van je router om de poorten open te zetten, en hoe je het moet doen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.