Ga naar inhoud

Bluetooth werkt niet

Anony123

Aanbevolen berichten

hey iedereen,

ik heb een Toshiba Satellite L750D laptop die die heel goed werkt, alleen heeft hij 1 probleem; Ik kan bluetooth niet inschakelen.

enkele weken geleden kon ik Bluetooth nog wel inschakelen, maar kon ik niet met andere apparaten verbinden, mijn pc gaf dan een foutmelding of vond het andere apparaat niet. Nu, enkele weken later, lukt het zelfs niet meer om bluetooth gewoon in te schakelen...

Wanneer ik naar apparaatbeheer ga en naar de Bluetooth-functie kijk, zie ik dit:

post-37537-1417705524,2149_thumb.jpg

mijn laptop zegt dus wel dat bluetooth ingeschakelt is, maar dat is helemaal niet zo.

Wanneer ik vanonden bij mijn taakbalk ga kijken of ik daar een bluetooth-verbinding heb zie ik dit:

post-37537-1417705524,2572_thumb.jpg

Het icoontje is rood, wat dus betekent dat bluetooth niet aan staat, toch? als ik vervolgens op het icoontje klik, gebeurt er helemaal niets, terwijl er normaal een pop-up venster moet openen.

wanneer ik naar start ga en intyp "bluetooth manager" en ik klik er vervolgens op, gebeurt er gewoon niets, er opent niets.

Als ik de bluetooth-assistant open zie ik dit:

post-37537-1417705524,2943_thumb.jpg

en wanneer ik op de grote knop rechts "functie inschakelen van bluetooth" wil drukken, gebeurt er ook niets.

als ik tenslotte naar het scherm ga om een bluetooth-verbinding toe te voegen, krijg ik volgende foutmelding:

post-37537-1417705524,3421_thumb.jpg

verder krijg ik ook nog de foutmelding dat bluetooth niet is gestart als ik wil zoeken naar andere apparaten via Bluetooth.

Zo, dit is een hele hoop informatie denk ik :) Ik hoop echt dat jullie me zo snel mogelijk kunnen helpen met dit probleem.

Alvast bedankt!

Anthony

Ps. misschien handig om nog even te melden: Sinds ik mijn laptop heb (1 jaar geleden) is het me nog nooit gelukt om een apparaat te verbinden met bluetooth. een halfjaar geleden heb ik ook zitten proberen om bluetooth te laten werken, maar dat lukte niet, aangezien ik nog enkele andere problemen had met mijn pc heb ik een volledige factory reset gedaan. Al mijn computer-problemen waren toen opgelost, behalve het probleem met de bluetooth. Ik heb het toen maar opgegeven om een bluetooth-verbinding to stand te kunnen brengen, maar nu zou ik het toch echt wel graag eens willen doen! :)

aangepast door Anony123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het bluetooth apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij apparaatbeheer rechtsklik op het "hoofd"-bluetooth-icoon (zie afbeelding 1 hieronder) en dan naar eigenschappen ga, zie ik dit (zie afbeelding 2 hieronder):

post-37537-1417705524,8209_thumb.png

post-37537-1417705524,8946_thumb.png

ik kan echter wel met de linkermuisknop klikken op het bluetooth icoon, en dan kom ik bij 3 verschillende andere opties, welke van de 3 moet ik dan nemen? Bluetooth RFBUS, Bluetooth RFCOMM of Bluetooth USB-controller-10 from Toshiba?

27722d1377824091t-bluetooth-werkt-niet-bluetooth.jpg

- - - Updated - - -

TOEVOEGING:

ik zal al bij alle 3 de opties zeggen wat ik krijg als ik naar details ga en dan hardware-ID kies:

bij Bluetooth RFBUS krijg ik dit: Bluetooth\tosrfbd

bij Bluetooth RFCOMM dit: root\blootooth_com

en bij Bluetooth USB-controller-10 from Toshiba dit: USB\VID_0930&PID_0215&REV_0001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je probleem opgelost is :top:

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten

door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.