Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Sommige mensen gebruiken hun PC om te gamen, anderen dan weer voor fotobewerking. Wat wil je met een PC gaan doen?

Voornamemlijk gamen en videobewerking. Het moet gewoon een PC zijn die de komende paar jaren goed zal blijven werken en de games van de volgende generatie gewoon nog goed kan draaien.

Wat is mijn budget? - Uiteraard hangt er aan een PC een prijskaartje. Hoeveel wil je er aan uitgeven?

700~800 euro.

Een merkcomputer of een samenstelling? - Er zijn heel wat merken in de computerwereld. De systemen van deze merken zijn echter niet gebalanceerd. Met een samenstelling loop je dat risico niet, hiermee kan je namelijk Met een samenstelling kan je je computer perfect aanpassen naar je wensen. Vaak komt het nog goedkoper uit. Als je voor een merkcomputer kiest, kan je de stappen 7,8,9 en 10 overslaan.

Samenstelling.

Ga ik overklokken? - Overklokken is het opschroeven van de snelheid van de processor, geheugenmodules of grafische kaart. Met overklokken kan je je systeem een pak sneller laten lopen, maar je verliest er ook je garantie mee.\

Nee

Ga ik later upgraden? - Als je PC na een jaartje of twee niet meer up-to-date is, gaan de meeste mensen upgraden. Je kan bijvoorbeeld je grafische kaart vervangen of een tweede bijsteken. Als je opslagruimte te kort hebt kan je bijvoorbeeld een nieuwe harde schijf installeren. Dit is van belang voor de keuze van de voeding.

Ja, ik wil wel dat ik later kan upgraden indien dit nodig is.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Tegenwoordig zijn technologieën als USB 3.0 en Sata 600 al meer dan ingeburgerd. Maar heb je bijvoorbeeld behoefte aan Thunderbolt, een ingebouwd Wi-Fi kaartje of een optische geluidspoort? Laat het ons weten in dit lijstje.

Gewone USB poorten en alles zijn natuurlijk een must, aan de voorkant en de achterkant. Een wifi kaart is ook nodig. Draden leggen gaat een enorme klus worden.

Ga ik zelf assembleren? - Een samenstelling moet uiteraard nog gemonteerd worden. Je kan dit zelf doen, maar de webshop kan dit ook mits een kleine vergoeding. Als de winkel assembleert, loop je geen risico dat je een niet-werkend onderdeel thuis krijgt en dat je zelf een onderdeel per ongeluk stuk maakt.

Zelf assembleren.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Momenteel heb je de keuze tussen Windows 7, Windows 8 of het gratis Linux. Denk ook even na welke versie van het besturingssysteem je wilt, ga je voor het normale Windows 8 of de Pro-variant? Opm: Je bent zelf verantwoordelijk voor het gebruiken van een LEGAAL besturingssysteem.

Nee, ik heb al een legale kopie van windows 7 liggen. Een 5-pack waarvan er nog maar 2 zijn gebruikt.

Ga ik zelf installeren? - Windows moet nog geïnstalleerd worden op een configuratie. Dit is in het algemeen vrij gemakkelijk, maar de webshop kan dit eventueel ook doen. Indien het niet meteen zelf lukt, kan je natuurlijk nog altijd beroep doen op PC-Helpforum.

Zelf installeren.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Heb je een mooie behuizing gezien of wil je enkel producten van een bepaald merk gebruiken?

Het liefst een zwarte kast. Er hoeft geen prullaria en alles op. Gewoon een strakke nette zwarte kast.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Heb je nog randapparatuur nodig samen met je samenstelling? Toetsenborden, muizen, gamingproducten, monitoren... Laat het even weten en we helpen je ook hiermee.

Ik heb beeldschermen nodig, een toetsenbord en een microfoon (een losse, deze koop ik echter later apart, ik heb er nu nog eentje liggen die het nog redelijk doet).

Heb ik specifieke wensen? - Wil je bijvoorbeeld een stille of extreem energiezuinige PC? Of heb je nog een specifiek onderdeel nodig?

Een stille computer zou fijn zijn als het binnen het budget is (of er een beetje over) en ik er maar weinig prestatie mee verlies. Een must is 2 beeldschermen. De computer moet dus ook 2 beeldschermen kunnen ondersteunen.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Heb je al een specifieke (web)winkel in gedachten? België en Nederland hanteren en verschillende toetsenbord-indeling, dus is het gemakkelijk om te weten welke van de twee je precies nodig hebt.

Nederland, ik zat te denken aan CD-ROM-LAND - De grootste computerspeciaalzaak van West-Brabant! . Ik heb al vaker bij deze site besteld en daar is nooit iets fout gegaan. Als er echter een andere betrouwbare site is die de onderdelen goedkoper kan leveren dan is dat ook geen probleem.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb beeldschermen nodig, een toetsenbord en een microfoon

Moeten deze producten ook in de prijs begrepen zijn?

Dan is het moeilijk om een goede games-PC samen te stellen.

Spreek je hier over meer dan 1 beeldscherm?

aangepast door stegisoft
Geplaatst:
Moeten deze producten ook in de prijs begrepen zijn?

Dan is het moeilijk om een goede games-PC samen te stellen.

Spreek je hier over meer dan 1 beeldscherm?

Toetsenbord en microfoon niet. Beeldschermen echter wel indien mogelijk. En ja, ik heb het over 2 beeldschermen. Hoe zou dit het doen: Azerty ?

Zou dit de laatste generaties aan games aankunnen?

Geplaatst:

Je nam een moederbord met sata 300 en een harddisk voor sata 600.

De harddisk zal dan trager werken.

De monitoren hebben een heel trage responstijd en dat is vermoeiend als je wilt gamen.

Met 450 watt voeding is te weinig voor de videokaart.

De videokaart is wat te traag als je de nieuwste games wilt spelen.

Je hebt de verkeerde geheugen genomen.

800 euro is wat te weinig om een goede game pc te hebben.

Geplaatst:
Je nam een moederbord met sata 300 en een harddisk voor sata 600.

De harddisk zal dan trager werken.

De monitoren hebben een heel trage responstijd en dat is vermoeiend als je wilt gamen.

Met 450 watt voeding is te weinig voor de videokaart.

De videokaart is wat te traag als je de nieuwste games wilt spelen.

Je hebt de verkeerde geheugen genomen.

800 euro is wat te weinig om een goede game pc te hebben.

Zou je er iets nieuws van kunnen maken? Iets wat wel goed met elkaar werkt?

Geplaatst:
Ik stel deze samenstelling voor.

Je kan tijdelijk de videokaart eruit halen zodat je kan sparen voor de videokaart.

Er zit onboard een videokaart van AMD Radeon HD 7660D in de processor.

Kan die onboard video kaart wat hebben of niet?

Geplaatst:

Met de onboard videokaart kan je gewoon dingen doen op de pc zoals, internet, office enz.

De voorgestelde videokaart kan je games doen.

- - - Updated - - -

De onboard videokaart is vergelijkbaar met NVIDIA GeForce GT 630M en dus kan je ook mee gamen maar niet de nieuwste versie

Geplaatst:
Met de onboard videokaart kan je gewoon dingen doen op de pc zoals, internet, office enz.

De voorgestelde videokaart kan je games doen.

- - - Updated - - -

De onboard videokaart is vergelijkbaar met NVIDIA GeForce GT 630M en dus kan je ook mee gamen maar niet de nieuwste versie

Als ik er wat geld van af zou moeten krijgen, waarop zou ik dan het best kunnen besparen?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.