Ga naar inhoud

probleem om internetverbinding te krijgen


kkar

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb sedert een tijdje een vervelend prob om internetverbinding te krijgen heb een externe router,den ene keer als ik pc opzet heeft ie dadelijk aanluiting met internet en den andere keer moet ik de stekker van de router uittrekken omdat ie geen verbinding kan krijgen met het internet vermits ie DNS server niet kan vinden,dan na een 10 sec als ik er dan stekker terug in steek kan ie hem soms toch nog vinden,maar is belangna niet altijd want ik heb pc de laatste tijd soms al meermaals terug moeten opgestarten voor ie die DNS server vind.

Ik zal er dat HiJackTis.log bijdoen .

[ATTACH]27760[/ATTACH]

hijack.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://search.babylon.com/?babsrc=SP_ss&q={searchTerms}&mntrId=b6aebd9800000000000020cf3059a7f2&tlver=1.4.19.19&affID=19405

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: IObit Apps Toolbar - {03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1} - C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar\IE\7.5\iobitappsToolbarIE.dll

O2 - BHO: IObit Apps Toolbar - {03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1} - C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar\IE\7.5\iobitappsToolbarIE.dll

O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll

O2 - BHO: Messenger Plus! Community SmartbarEngine - {31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0} - mscoree.dll (file missing)

O2 - BHO: Speed - {48A789BF-F6D6-4930-9C8B-77855A63EDE1} - C:\PROGRA~2\SECURE~1\IE\SPEEDD~1.DLL

O2 - BHO: (no name) - {84FF7BD6-B47F-46F8-9130-01B2696B36CB} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448} - (no file)

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files (x86)\ConduitEngine\prxConduitEngine.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {977AE9CC-AF83-45E8-9E03-E2798216E2D5} - (no file)

O3 - Toolbar: Messenger Plus! Community Smartbar - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - mscoree.dll (file missing)

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: IObit Apps Toolbar - {03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1} - C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar\IE\7.5\iobitappsToolbarIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ApnUpdater] "C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [F.lux] "C:\Users\Cuypers\Local Settings\Apps\F.lux\flux.exe" /noshow

O20 - AppInit_DLLs: c:\progra~3\browse~1\23796~1.11\{16cdf~1\browse~1.dll c:\progra~3\browse~1\23762~1.17\{16cdf~1\browse~1.dll

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:

  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het rap reageren eh...:-)

Euh.....heb er een prob bij denk,want had die mailwareBytes al die heeft altijd gewerkt maar nu is het wel raar denk want hij loopt nu nog en is ondertussen aan

objecten gescand 0 en objecten gededecteerd 0 en verstreken tijd 33 min en 36 sec.

Heb hier wel die zin die je in het rood makeerde uit die HiJachThis.log gedaan en doe hier doe nieuwe HiJachThis.log en mailwareknipsel bij.

post-26752-1417705525,5525_thumb.jpg

hijack2.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit is niet echt gelukt. Doen we even een andere stap:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was niets vreemd aan de hand met de PC (al zijn er natuurlijk behoorlijk wat problemen te ontdekken in de diverse logjes), wél met de manier waarop je blijkbaar de aangeduide items - al dan niet - kon verwijderen met HijackThis. Maar dat pikken we nu anders op.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
firefoxlook; 
startupall; 
{03EB0E9C-7A91-4381-A220-9B52B641CDB1};c
C:\Program Files (x86)\IObit Apps Toolbar;fs
{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D};c
C:\Program Files (x86)\ConduitEngine;fs
{31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0};c
{48A789BF-F6D6-4930-9C8B-77855A63EDE1};c
{A7DF592F-6E2A-45C4-9A87-4BD217D714ED};c
C:\Users\Cuypers\AppData\Local\Rich Media Player;fs
{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
C:\Program Files (x86)\Ask.com;u
{FEB703F7-E7B2-4AB0-9566-87658AC70095};c
C:\Users\Cuypers\AppData\Local\Rich Media Player;fs
{977AE9CC-AF83-45E8-9E03-E2798216E2D5};c
{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
C:\Program Files (x86)\Common Files\Spigot;fs
SearchSettings;s
C:\Windows\tasks\Ginyas Chrome Watcher.job;f
C:\Windows\tasks\Ginyas FireFox Watcher.job;f
C:\Windows\tasks\Ginyas Stats Report.job;f
C:\Windows\tasks\Ginyas Update Checker.job;f
C:\Windows\tasks\GinyasBrowserCompanion Chrome Watcher.job;f
C:\Windows\tasks\GinyasBrowserCompanion FireFox Watcher.job;f
C:\Windows\tasks\GinyasBrowserCompanion Stats Report.job;f
C:\Windows\tasks\GinyasBrowserCompanion Update Checker.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{48A789BF-F6D6-4930-9C8B-77855A63EDE1}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{A7DF592F-6E2A-45C4-9A87-4BD217D714ED}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{FEB703F7-E7B2-4AB0-9566-87658AC70095}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
"ApnUpdater"=--;r64
"SearchSettings"=-;r64  
C:\Users\Cuypers\AppData\Roaming\OpenCandy;fs
C:\Program Files (x86)\Secure Speed Dial;fs
C:\Program Files (x86)\Application Updater;fs
C:\Users\Cuypers\AppData\Roaming\GinyasBrowserCompanion;fs
C:\Windows\system32\drivers\uahyzwcz.sys;f
C:\Windows\system32\drivers\vsynvllf.sys;f
uahyzwcz;s
vsynvllf;s
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • HijackThis Log
  • Firefox Defaults
  • Reset Chrome
  • Shortcut Fix
  • IE Defaults
  • Auto Clean
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.