Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey

Bij ons thuis is de download limiet altijd direct op, ook als we een extra download limiet pakket kopen is dat binnen de 2 dagen op...

Natuurlijk zegt iedereen dat zij het niet zijn :P

Ook is het (draadloos) netwerk beveiligd, dus het moet iemand van hier thuis zijn.

Daarom wil ik eens vragen of iemand een goed programma kent dat kijkt welke computers op het netwerk geconcenteerd zijn en hoeveel ze uploaden/downloaden. Dan weten we ineens wie het is, en of hij/zij niet perongeluk zijn upload snelheid vergeten te limiteren is.

(gelieve met een gemakkelijke interface, dat maakt het gemakkelijk :P)

Ik weet niet zeker dat het belangrijk is, maar ik heb Windows XP Home.

Dankjewel

Groeten

Geplaatst:

Hoeveel bedraagt je datalinmiet en met hoeveel moet die gedeeld worden?

Gebruiken jullie een gemeenschappelijke pc of heeft iedereen zijn eigen pc (of laptop)?

Gebruik je een router en welke? (merk + type of model).

Bij sommige routers kan je deze limieten instellen per pc in het netwerk.

Geplaatst:
Hoeveel bedraagt je datalinmiet en met hoeveel moet die gedeeld worden?

Gebruiken jullie een gemeenschappelijke pc of heeft iedereen zijn eigen pc (of laptop)?

Gebruik je een router en welke? (merk + type of model).

Bij sommige routers kan je deze limieten instellen per pc in het netwerk.

Datalimiet is normaal 25gig/maand, maar er worden telkens pakketten voor 5gig extra bij gekocht.

We delen dit met: ongeveer 5 man. (2 hiervan zijn er half-tijds)

Iedereen zijn eigen pc/laptop.

Er is idd een router. (Alcatel Speed Touch Home)

We willen het niet zo zeer limiteren voor iedereen, zodat iedereen zijn 'eerlijk' deel krijgt, maar eerder gwn eventjes zien wie hoe veel download. Kan ik vanop mijn pc zien welke pc wat en/of hoeveel download ? Of moet iedereen dit voor zichzelf op zijn eigen pc doen ?

Dankjewel.

Grtn

Geplaatst:

In jouw router kan dat in ieder geval net, daar zitten enkel de basisopties in.

Probleem is dat monitoringtools vanaf 1 pc om heel je netwerk te scannen ten eerste ongelooflijk duur zijn (toch richting 500+€), of dat je anders lokaal gaat moeten meten (maar dat werkt ook niet zo schitterend, aangezien alle netwerkverkeer meegeteld wordt, dus als je even een DVD vanaf een andere pc streamt over je eigen netwerk dan rekent die automatisch 4 Gigabyte extra aan terwijl die niet van internet komt).

Wat je zou kunnen doen is netlimiter monitor (deze kan wel niets instellen, enkel monitoren) installeren op elke pc. Dan kan je zien wat er op de pc's binnengekomen is. Wissen van data eruit kan je wel doen, maar dat gaat opvallen aangezien er dan uren gaan zijn dat hij totaal niets verbruikt heeft (de stats zijn wel mooi opgesteld ervan).

Monitor is hier te downloaden en is freeware; NetLimiter - The Ultimate Bandwidth Shaper

Ik weet niet welke verbinding je liggen hebt, maar veel verbindingen werken met een nachttarief ook, terwijl vrij weinig mensen dat weten. Als je met een met een nachttarief zit ben je beter om je download's snachts te laten lopen aangezien die dan maar voor de helft van je datavolum meetellen. Zo kan je bij telenet (als je ervan uitgaat dat je maandelijks 5 gig nodig hebt voor normaal te surfen) nog eens 15x2 gigabyte aan gegevens downloaden (dus in totaal 35 gig) terwijl er in je limiet maar 20 gig inbegrepen zit.

Geplaatst:

Ja bij telenet gaat het zo:

als je 's nachts (tussen 00.00 en 10.00) iets up- of download telt dit maar voor de helft mee

vb: ik download iets van 2 GB en op de meter telt dit maar als 1GB.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.