Ga naar inhoud

D-link kan niet worden beveiligd via website

el stavio

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik heb een probleem met het beveiligen van een D-link type G-700 AP.Een tante van me heeft haar Telenet abonnement geupgradet via de telefoon(supportcenter van Telenet)

Er werd aangeraden om deze verbinding eveneens te beveiligen(wat voorheen niet zo was)waarvoor ze zelfs een link naar de website van D-link hebben doorgestuurd.Alles gaat

goed,ik heb netjes al het gevraagde ingegeven(ik denk dat de URL van deze site http://192.168.0.50 is)Er wordt gevraagd om op de button 'restart' te klikken en even te wachten

tot het volgende scherm.Daar zit nu net het probleem.Op dat 'restart' scherm blijft de hele handel 'hangen' Het cirkeltje blijft wel draaien,en er is eerst nog schijfactiviteit.Echter na

20 minuten,komt er een foutmelding dat er geen verbinding met het internet is,configuratie dus afgebroken.Heb wel vier keer naar Telenet gebeld,maar daar zeggen ze dat er naar

D-link zelf moet worden gemaild of gebeld.Een erg rare zaak.Het gaat over Win7 64-bit.Heeft hier een brave ziel ervaring mee soms?Ps:bij Telenet zegden ze ook al om de D-link laten

te vervangen,maar alleen al de komst van een technieker was al om en bij de 80 €,zonder nieuwe D-link dan nog!

Groetjes,

El Stavio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft,

Ik zal je tip eerstdaags uitproberen aangezien mijn tante even naar het buitenland moet.

Tot aan het stuk 'restart' bij de setup was ik al geraakt,maar zoals gezegd bleef hij daar

'steken'.Ik ga alles proberen zoals in de manual.Ik heb het ook eigenlijk niet zo begrepen

op die spullen.Ikzelf heb al járen powerlan van Topcom.Nooit problemen mee gehad. Ik

hou me er aan U op de hoogte te houden als het werkt met het herinstellen.

Met vriendelijke groet,

El Stavio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

Heb vandaag nog eens een poging ondernomen om de handel in gang te krijgen,echter zonder resultaat.Ik had de link die je had doorgestuurd

afgeprint,en meegenomen bij mijn tante.Alle instructies goed gevolgd,echter hij kan de URL niet meer terugvinden (http://192.168.0.50)Ik heb

wel eventjes kunnen surfen via een Telenethomespot,maar ook dat was snel voorbij.Zeer raar.Ik denk nochtans dat het hier om een simpele

oplossing moet gaan,kwestie van een instelling.Heb ook de "oude" D-link type G-700 AP geprobeerd(die was door een technieker van Telenet als

"defect" opgegeven,vandaar een nieuwe.Echter alle lampjes lichten op bij deze oude,en hiermee kon ik ook op Telenethomespot.Defect zeggen

ze dan.Ik denk dat het probleem hem zit in het volgende:als ik een IP adres wil toewijzen aan de D-link,ik volg elke stap,en klik "ok",komt er een

melding dat dit adres reeds is toegewezen aan een andere adapter,en dat dit conflicten kan geven.Ik denk dus dat er hier ergens iets scheelt.

Ik heb zelfs de D-link rechtstreeks aangesloten aan de laptop,volgens de Users Manual die je doorstuurde,en ook Telenet vroeg me om dit even

te proberen.Allemaal heel raar,maar nogmaals,volgens mij is er juist niks defect,en zit het hem allemaal in een foutieve instelling.

Met vriendelijke groeten

El Stavio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb Dlink aan de computer aangesloten.

Zorgt dan wel dat draadloos tijdelijk is uitgeschakeld.

Dat naar start gaan en dan typ je in zoekopdracht dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all (ipconfig spatie /all

Zoek daar standaardgateaway en dat is het adres van Dlink dat je in uw browser moet typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft,

Ik zal Uw tip maandag nog even proberen.Ik wist wel dat je in de wereld van netwerken wat moest thuis zijn,maar dat

ze het zo ingewikkeld (enfin,voor de modale mens toch) konden maken tsss...Ah,nu ik je hier toch aan "de lijn" heb,ik

heb intussen wat opzoekwerk gedaan op internet en volgend gevonden: het gratis programmaatje "Overlook-Fling",dit

zou alle gegevens i.v.m. je draadloze netwerk automatisch opzoeken,en correct instellen.Bij deze twee links,één van de

homepage,waar je het kan downloaden,en één van de Users Manual (beiden wel in het Engels)Waarschijnlijk hebt U meer

inzicht in de mogelijkheden van deze software.

Ik zal zoals gezegd maandag Uw tips nog eens uitproberen,en hou U op de hoogte.

Nogmaals dank,

Alvast een prettig weekend,

El Stavio

links:

Overlook Soft

http://www.overlooksoft.com/docs/Fingbox-User-Manual.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.