Ga naar inhoud

Niet meer dan 100Mbit asus AC66U

Matx

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Een aantal dagen geleden heb ik mijn oude router (Sitecom WL-309) vervangen wegens tegenvallende prestaties en bereik. Om het maar gelijk goed te doen heb ik daarom een Asus ac66u aangeschaft. Draadloos werkt alles perfect, maar bedraad naar mijn desktop toe lijk ik niet boven de 100 Mbit uit te komen.

Voorheen heb ik altijd een gigabit verbinding naar mijn NAS gehad en kon ik daar vrolijk met 40 MB/s heen kopiëren, maar sinds ik de nieuwe router er tussen heb gehangen blijven alle taken rond de 10 MB/s hangen. Ik maak gebruik van exact dezelfde cat5e kabels, de aansluiting op mijn moederbord is hetzelfde gebleven, de firmware van mijn router en de drivers van mijn netwerkkaart zijn up-to-date (handmatig en via het apparaatbeheer geupdate). Ook heb ik het al met een andere gigabit netwerkkaart geprobeerd, zelfde resultaat (hoewel ik geen recentere driver kon vinden dan een uit 2008).

Op het moment dat ik de doorvoer snelheid in mijn apparaatbeheer van automatisch naar 1GBs zet, gooit de netwerkadapter mijn internetverbinding er een minuut uit en gaat daarna vrolijk verder op 100Mbit. Beide netwerkadapters doen dit, namelijk de:

Marvell Yukon 88E8059 en de,

Realtek RTL8169/8110.

Op het moment dat ik mijn laptop direct op de router aansluit gooit mijn Qualcomm Atheros AR8151 wel 1 gigabit door.

Blijkbaar functioneert de router dus wel prima, maar de router is aan de andere kant ook het enige wat ik binnen mijn netwerk heb veranderd. Moet ik de fouten in mijn windows gaan zoeken of bij mijn router, en heeft een van jullie enig idee hoe ik dit oplos?

Mocht je wat meer informatie van mijn computer of wat screenshots willen hebben, laat maar een reactie achter. Ik ben voor nu even ten einde raad.

Desktop draait trouwens op windows 7 HP 64-bit.

Laptop windows 8.1 Pro 64-bit.

alvast bedankt!

Groeten,

Leo

EDIT: Marvell Yukon 88E8059 werkt nu helemaal niet meer wanneer je 'm vast zet op 1Gbit

aangepast door Matx
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.