Ga naar inhoud

Externe harde schijf formatteren om weer te gebruiken...!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

L.S.

Ik heb een externe harde schijf en die gaf plotseling aan "als u deze schijf wilt gebruiken moet u eerst formatteren" niemand wist er een antwoord op, dus ten lange leste heb ik de schijf geformatteerd en heb met een Recovery programma de meeste data weer terug kunnen halen en op een andere externe schijf gezet. Nu 2 dagen later begeeft deze externe schijf het ook en geeft dezelfde melding aan, wat nu te doen.....ik heb inmiddels de belangrijkste data op DVD's gezet maar wil die schijf toch weer gaan gebruiken...Hebt u een antwoord???

Met vriendelijke groeten, Han.:hmmmm2:

Geplaatst:

Dag hanpam,

Controleer de staat van je harde schijf eens.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Geplaatst:

Ik bovenstaand programma geïnstalleerd en er de scan overheen laten gaan, met bijgaand resultaat...! Zoals u ziet lijkt alles normaal, tenminste in het 2e plaatje, maar daarmee heb ik die schijf nog niet "terug"....??? Graag een reactie, met vriendelijke groeten hanpam.

post-45061-1417705531,2542_thumb.jpg

post-45061-1417705531,2178_thumb.jpg

Geplaatst:

Dag hanpam,

Kan je eens een printscreen maken van je schijfbeheer met de externe schijf aangesloten en die in een volgend bericht plaatsen.

Als je niet weet hoe schijfbeheer te bereiken en of hoe je een printscreen kan maken geef dan door welke Windows versie je gebruikt.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Dag hanpam,

hoe ver sta je met het oplossen van je probleem?

Ik heb van jullie kant eigenlijk geen reactie gekregen, maar heb inmiddels de harde schijf "gerecoverd" en geformatteerd om hem weer bruikbaar te maken. Dus ja het probleem is opgelost, maar hoe het ontstaan is weet nog niet...!

Toch bedankt, gr. hanpam

Geplaatst:
Ik heb van jullie kant eigenlijk geen reactie gekregen, maar heb inmiddels de harde schijf "gerecoverd" en geformatteerd om hem weer bruikbaar te maken. Dus ja het probleem is opgelost, maar hoe het ontstaan is weet nog niet...!

Toch bedankt, gr. hanpam

Onderstaande stond in bericht 4, maar daar kwam geen reactie op..... dus........

Dag hanpam,

Kan je eens een printscreen maken van je schijfbeheer met de externe schijf aangesloten en die in een volgend bericht plaatsen.

Als je niet weet hoe schijfbeheer te bereiken en of hoe je een printscreen kan maken geef dan door welke Windows versie je gebruikt.

Wel fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.