Ga naar inhoud

nieuwe desktop, advies gevraagd

SpaceCase

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Aangezien mijn huidige pc inmiddels dringend aan vervanging toe is (6 jaar oud en de voeding trekt het niet meer als ik teveel van de computer vraag) , ben ik eens rond gaan zoeken wat ik met mijn (beperkte) budget aan zou kunnen schaffen.

Graag zou ik wat hulp van jullie krijgen bij het maken van de juiste keuze :)

1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - voornamelijk af en toe gamen naast normaal dagelijks gebruik (films, internet, office gebruik)
  2. Wat is mijn budget? - € 450,-
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Nee
  5. Ga ik later upgraden? - Waarschijnlijk wel
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Niet in het bijzonder
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Geen voorkeur, compatibiliteit staat uiteraard voorop
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee, niet nodig
  12. Heb ik specifieke wensen? - Geen specifieke wensen
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in Nederland, heb geen voorkeur voor een bepaalde (web)winkel, maar heb Azerty geraadpleegd voor het samenstellen en overweeg nu wel hier te bestellen.

Ik heb zelf deze samenstelling gemaakt. Een videokaart zal nog even op zich moeten laten wachten tot ik de kans heb gehad wat te sparen ;)

Aanvullend nog wat vragen: in mijn oude systeem heb ik een Geforce GT430 videokaart zitten. Zou het nut hebben deze tijdelijk in het nieuwe systeem te plaatsen, of ben ik beter af met de onboard video?

Daarnaast heb ik ook nog een harddisk waarvan ik overweeg deze erbij te plaatsen, een Seagate Barracuda 7200.9 SATA300. Kan ik deze erbij plaatsen zonder compatibiliteitsissues of een negatieve invloed op de performance?

Alle kritiek, tips en advies zijn uiteraard welkom, alvast hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.