Ga naar inhoud

Aldfaer stamboom programma


pittelo

Aanbevolen berichten

Ik denk dat je dan wat moet gaan experimenteren. Als het om een tekstrapport ging, dan kun je zelf aangeven wat daar allemaal in moet komen te staan, via Extra > Instellingen > Tekst.

Ik had al geschreven dat er een vinkje moet staan voor 'Materiaal'. Je moet dan zelf kijken waar je nog meer een vinkje voor wilt zetten. Misschien voor 'Notitie bij persoon'? Kijk zelf even in dat scherm 'Instellingen' wat er allemaal mogelijk is. Ik kan dat niet voor jou bepalen, want ik weet niet hoe uitvoerig je stamboom is. Misschien heb je ook wel van iedereen adres en beroep ingevuld. Dan moet je Adres en Beroep ook aanvinken in het Instellingenscherm. In dat scherm selecteer je namelijk de gegevens die getoond moeten worden in tekstrapporten.

Bovenstaande informatie wist ik zelf ook niet, ik vond het op blz. 126 van het boek dat ik in de bibliotheek heb geleend: Stamboom maken op de pc voor senioren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar, Als ik gebruik maak van de rapporten in mijn stamboom, heb ik de keus tussen maak een cd/dvd rapport of via internet,ik krijg dan een kaartenbak en daar kan ik zo weinig mee, want ik kan daar niet meer in werken, voor corecties o.i.d.

wat is daar aan te doen? Pittelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik je verder niet kan helpen, pittelo. Het boek dat ik geleend heb van de bibliotheek en dat ik in mijn vorige reactie noemde, heb ik intussen weer terug gebracht naar de bibliotheek.

Heb jij dat boek intussen zelf ook al geleend en ingekeken? Of heb je al een bezoek gebracht aan het Aldfaer forum, waarnaar ik een link plaatste in een eerdere reactie?

En wanneer jij kiest voor een cd/dvd rapport, kun je dan niet ergens aanvinken dat het materiaal (foto's en dergelijke) ingesloten moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar, dank je wel voor je snelle reaktie,ik heb gecontrolleerd dat de foto's etc erin staan, maar mijn probleem is als ik welkom bij de kaartenbak krijg dan kan ik hem nergens opslaan , om te controleren of alles klopt, ik krijg hem zelfs niet open om hem te corrigeren, wat doe ik verkeerd?

ben nog niet niet bij de biep geweest, want ik moet met de bus, want ik mag voorlopig niet fietsen, ben twee maal gevallen! het is niet vertrouwd!

Pittelo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of jij iets verkeerd doet. Mijn kennis over Aldfaer is helaas uitgeput. En zo te zien zijn er op dit forum ook weinig mensen die bezig zijn met Aldfaer; anders had je intussen wel meer reacties gehad op je vragen.

Misschien is het toch een goed idee om je ook aan te melden op het Aldfaer forum en daar je vraag te stellen. Alle leden op dat forum werken immers met Aldfaer.

Je komt bij het Aldfaer forum door op de volgende link te klikken: Forums | Aldfaer

Ik hoop voor je dat je er via dat forum wel uitkomt en wens je daarbij succes!

Ook hoop ik voor je dat je lichamelijk weer goed zult herstellen, zodat je binnenkort misschien weer kunt fietsen.

Groeten,

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.