Ga naar inhoud

Vergeetachtige computer

winver

Aanbevolen berichten

Ik heb volgend probleem:

Op mijn pc heb ik de firewall 'Norton Protection Center' geïnstalleerd. Behalve deze beschikt mijn pc ook, van bij de aankoop, over 'Windows firewall'. Vermits twee gelijktijdige firewalls elkaar kunnen beconcurreren, heb ik de windows firewall uitgeschakeld. Dit lukte perfect het eerste jaar, maar nu schakelt windows zijn firewall steeds opnieuw zelf in als ik de pc opstart. Nochtans schakel ik deze telkens uit, kies dan voor toepassen en OK, dus in dat geval zou de pc deze instelling moeten blijven onthouden.

Recent is er ook nog het probleem bijgekomen dat ik me regelmatig opnieuw moet aanmelden aan de mailserver van belgacom, wat ik oorspronkelijk gedaan had met de keuze dat mijn pc deze login moest onthouden, en wat ook al meer dan een jaar perfect werkte, tot nu dus.

Als ik het goed verwoord, zou ik besluiten dat er wat scheelt met het geheugen van mijn pc.

Iemand enig idee hoe ik hieraan kan verhelpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste winver,

U hebt inderdaad goed aan gedaan om de windows firewall uit te zetten want het gebruik van 2 firewalls (die van Norton en die van Windows) kan wel eens conflicten geven.

Normaal gezien als Norton correct is ingesteld zou de firewall van windows automatisch uit moeten staan.

Controleer nog even enkele instellingen in Norton:

1. Open de Norton Protection Center.

2. Kies Opties (zie figuur)

attachment.php?attachmentid=996&stc=1&d=1219608570

3. zorg dat het vinkje uitstaat bij zoals op deze figuur:

attachment.php?attachmentid=997&stc=1&d=1219608722

Laat even horen of dit zo stond ingesteld.

In verband met uw tweede probleem, kan u me even vertellen welk emailprogramma u gebruikt, dan kan ik even nakijken voor de correcte instellingen.

Mvg Karel

Pc Helpforum

post-2-1417703761,2888_thumb.jpg

post-2-1417703761,3421_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Norton firewall staat ingesteld zoals u het aangeeft, dus ligt het probleem blijkbaar nog elders. Ik denk eventueel aan bepaalde opstartinstellingen die ongewild gewijzigd zijn ? Maar ik kan niet bedenken wat precies, of hoe ik die kan terugzetten.

Mijn email-programma is Windows Mail. Ik wil er wel wijzen dat ik niet elke keer de vraag krijg om me weer aan te melden aan de mailserver. Dit gebeurt slechts sporadisch.

Alvast bedankt voor uw reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.