Ga naar inhoud

Lostfile

Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zit weer keer met een probleem met een pc. Ze hebben die pc binnen gedaan (waar weet ik niet) omdat hij te traag ging.

Toen die pc terug kwam waren alle foto's, filmpjes, muziek, alles eraf. Ze hebben die pc terug binnen gedaan en nu hebben we alles zo goed als terug het zit allemaal in een LOSTFILE die staat zowel op de D als op de C schijf. De harde schijf is verdeeld, hé. Maar we kunnen niets openen, als dat proberen met een foto komt erop dat er geen voorbeeld beschikbaar is.

Weet er soms iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen???

Groetjes

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens vragen hoe ze die lostfile gemaakt hebben. Dit klinkt me eerder de pcwinkel die als volgt te werk gaat;

1) pc komt binnen, we kijken niet of de eigenaar een backup heeft, format & herinstalleren

2) Eigenaar komt vragen of er nog iets te doen is met de data die er op stond toen hij naar binnen kwam

3) Pchandel zet er even een recoveryprogramma op & haalt in een rapje alle bestanden terug

Als het zo gegaan is dan ga je inderdaad vrij veel files kwijt / beschadigd terughebben. Files recoveren kan alleen zolang je het geluk hebt dat er geen nieuwe files over geschreven zijn, daarna valt er gewoonweg niets meer te recoveren en krijg je inderdaad van die files die "geen voobeeld beschikbaar" en dergelijke error's geven.

Als het effectief zo gegaan is, dan is het enige wat erop zit alle foto's af te gaan in de hoop dat er wel nog een hoop goede tussen zitten, en de rest is dan helaas verloren. Als het zo gebeurd is, is het toch een vrij grote flater van dat bedrijf. Je wist nooit maar dan ook nooit gegevens van iemands HD zonder dat je zeker weet dat hij een backup liggen heeft ervan (desnoods bel je je klant er ff voor op, beter 1 telefoontje te veel dan dataverlies achteraf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wat Masters denkt.

Je kan je bestanden nog wel recoveren zoals Masters al zei maar dat leid tot verloren/beschadigde bestanden.

Dit is zo'n programmatje waar je bestanden mee kan recoveren, en alijd back-up maken is de boodschap!

Als je je bestanden wilt recoveren zorg er dan wel voor dat je niks meer op je pc zet, dus geen nieuwe muziek, want wanneer de date overschreven word kan je die met zo'n programmatje niet meer terughalen.

Windows werkt met een soort indeling, als er een bestand word verwijderd denk laat Windows die nog ergens staan, maar als je die overschrijft niet dan is die weg.

Er zijn wel firma's waar je je HD kan laten recoveren maar dit kost héél veel geld en is niet echt in verhouding denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kan jullie iets meer info geven over die LOSTFILE. Ik heb ze nu op mijn laptop staan en als ik naar eigenschappen ga zie ik dat er, bij bijna elke foto, ongeveer 110kb zit. Dus moet er toch iets inzitten, niet?

Als ik muziek wil afspelen gebeurt er ook iets raar, de pc speelt het liedje af, je hoort de intro, en daarna is het alsof een cassette aan het doorspoelen is. Dus heb ik zo een beetje zitten nadenken en denk ik dat die persoon de foto's + muziek en andere bestanden verkleind heeft. Zou dit kunnen?

Zoja, bestaat er een programma waarbij ik dit allemaal terug normaal kan zetten?

Het is toch 6 jaar werk da weg is, zomaar in een oog omslag.

De foto bestanden staan in .jpeg, misschien dat dit ook meer duidelijkheid geeft.

Kan het nog altijd niet openen. En die persoon die dit aan die pc heeft gedaan is onbereikbaar geworden.

Ik hoop echt dat er iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Zolang ik maar iets terug heb... Het is dan toch al iets, hé.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste keppetje,

Het lijkt me alvast ook dat er iets met je muziek misgelopen is. Volgens dat u de beschrijving geeft lijkt het alsof de muziek bestanden corrupt (defect) zijn.

Kan u me even een afbeelding bezorgen met de folder waarin de LOSTFILE staat aub? Dat kan ik de situatie nog iets beter inschatten en kunnen we even zien hoeveel er te redden valt.

Spijtig dat de persoon in kwestie niet meer te bereiken is, want nu moeten we wat zoeken naar een mogelijke werkwijze die hij volgde

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karel,

Bedoel je dat ik een mapje moet doorsturen van die lostfiles?

Mag ik anders eens uw msn adres dan kan ik het van daaruit doorsturen. Hier kan ik blijkbaar niet plakken. Maar als ik de lostfiles open komt de bestandsnaam dir op. Dit zijn ook allemaal mapjes en daarin staat de muziek of de foto's.

Zou het lukken om de bestandjes terug te krijgen?

Ik zal nog eens proberen bellen naar die persoon met een andere nummer, misschien dat hij dan opneemt.

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.