Ga naar inhoud

[OPGELOST] Configuratie

ward

Aanbevolen berichten

Normaal als beiden op de router zitten heb je al genoeg gedaan qua netwerk instellen. Controleer even nog op beide pc's de ip-adressen (start - uitvoeren - daar vul je "ipconfig /all" in en drukt enter)

Als die in dezelfde range zitten (dwz eerste 3 groepjes cijfers gelijk en de laatste verschillend), dan moet je enkel nog op de pc's je bestanden delen en dan kan je vanop beide pc's aan elkaars documenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal als beiden op de router zitten heb je al genoeg gedaan qua netwerk instellen. Controleer even nog op beide pc's de ip-adressen (start - uitvoeren - daar vul je "ipconfig /all" in en drukt enter)

Als die in dezelfde range zitten (dwz eerste 3 groepjes cijfers gelijk en de laatste verschillend), dan moet je enkel nog op de pc's je bestanden delen en dan kan je vanop beide pc's aan elkaars documenten.

Kan ik nu dus aan de bestanden van beide PC, en waar vind ik die dan, bv. een bestand zoeken van de desktop in de laptop, en anders om.

Laptop OS win. vista home

Desktop OS XP2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestanden delen kan je het gemakkelijkste doen door naar een bepaalde map te gaan (doorgaans "mijn documenten") en daar dan rechtermuisknop op die map zelf (dus bij xp gaat dat c:\documents & settings\ward zijn) en daar documenten delen zonder de wizard te gebruiken aanvinken.

Bij de Vista pc ga je naar configuratiescherm netwerkcentrum en daar vink je mappen delen aan. Daarna ga je naar c:\gebruikers\ward en klik je daar rechts, delen, geen eigenaar opgeven en dan ga je normaal via je windows mappen kunnen onder deze computer voor "netwerk" kiezen, en daar ga je de andere pc normaal zien. Uiteraard moet die andere pc op dat moment wel aanstaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In windows XP is het in het menu start -> "mijn netwerklocaties"

en in vista gaat het zo: start -> "netwerk"

Je zal zomaar niet op de pc's kunnen, omdat ze niet in dezelfde werkgroep zullen staan.

in XP: start -> "mijn netwerlocaties". Klik links op "Een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen. Je volgt dan de instructies in die wizard.

In Vista: Klik op de knop startGetOpenContent.aspx?assetID=4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33&DocumentSet=nl-NL&RenderKey=XML, op Configuratiescherm, op Netwerk- en Internet-verbindingen en vervolgens op Netwerkcentrum. Klik in het menu links op Verbinding of netwerk instellen en klik daarna op Een draadloze router of toegangspunt instellen. Volg hier ook de instructie's die in de wizard komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.