Ga naar inhoud

Vreemde .exe bestanden op PC.


Schelte41

Aanbevolen berichten

LS.

Sinds enige tijd geeft mijn Norton 360 in Windows 8 aan dat er .exe bestanden worden gevonden.

Ik heb al geprobeerd deze bestandjes te verwijderen maar ze komen telkens weer terug.

Met Google kom ik ook niet verder. Het gaat om de volgende bestanden:

Ujpuel.exe; Ujepke.exe; Nuewab.exe; Ewudas.exe en Keokde.exe alsmede nog enkele.

Wie kan mij vertellen wat dit inhoud en waar deze vandaan komen. Hoe kan ik deze verwijderen ?

Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken.

S. Brouwers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens kijken of er niet iets meer aan de hand is door onderstaande uit te voeren.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.


  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\jaweel;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\nuuds;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\okewab;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\okewbu;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\asepel;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\wekewn;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\asepla;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\lauoew;fs
{7a55cbb2-2b2e-4a41-9de1-6ac5d2c2be0a};c
C:\Program Files (x86)\UtilityChest_49;fs
{06e05b40-77fa-40b6-9077-ed1a7577b1ef};c
{58f7b5ca-1162-42e8-8bbc-d543b4edd780};c
{cf67755f-9265-449c-87cf-b945519e073b};c
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\buasep;fs
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\elnuud;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Utility Chest Home Page Guard 64 bit"=-;r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"puepke.exe"=-;r64
"ewudas.exe"=-;r64
"nuewab.exe"=-;r64
""=-;r64
"nuwnab.exe"=-;r64
"ujepke.exe"=-;r64
"lakeew.exe"=-;r64
"ujpuel.exe"=-;r64
"keokde.exe"=-;r64
"Internal Configuration Serving State"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Utility Chest Search Scope Monitor"=-;r64
"UtilityChest_49 Browser Plugin Loader"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\authorizedapplications\list];r
"C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\okewab\nuewab.exe"=-r
"C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\okewbu\nuwnab.exe"=-r
"C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\asujla.exe"=-r
C:\Users\Schelte\AppData\Roaming\absep.exe;f
UtilityChest_49Service;s
autoclean;
startupall; 
filesrcm;


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:


  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.

Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.


  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log in het volgende bericht.

- - - Updated - - -

Op het bureaublad zie je een bestand staan: sample_20-09-2013_1025.zip.

Upload dit bestand naar http://www.mijnbestand.nl en plaats het linkje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.