Ga naar inhoud

Pc start traag op

SilkeW

Aanbevolen berichten

Beste,

Recentelijk installeerde ik AUTOCAD 2013 op mijn computer. Sinds deze installatie gaat de opstart van de computer ontzettend traag (tot 30minuten).

Ik zou dit probleem graag oplossen. Wat kan ik hiervoor doen? Welke logjes moet ik hier voor maken zodat jullie mij kunnen helpen?

Ik wist overigens niet zeker of dit deelforum de gepaste plaats is, mijn excuses mocht dit niet zo zijn!

Mvg,

Silke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor de snelle respons.

Ik had hier reeds voorheen een kijkje genomen en bij 'opstarten' bepaalde zaken afgevinkt.

Bij 'services' vind ik het zeer moeilijk te bepalen dewelke noodzakelijk zijn en welke niet.

Bovendien staat er op de computer quasi niets geïnstalleerd (en zijn er amper documenten), waardoor ik vermoed dat het merendeel gebruikt wordt.

Is het mogelijk specifiekere richtlijnen te geven of?

- - - Updated - - -

OF bedoelt u met 'ongebruikte' programma's de programma's waarbij de status 'gestopt' is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Blader naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand toe als bijlage in je volgende bericht

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Dan kunnen wij eens kijken wat wel of niet moet mee opgestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.