Ga naar inhoud

[OPGELOST] Netwerk opstellen

ward

Aanbevolen berichten

Config: desktop met XP met kabel naar router, laptop met VISTA draadloos.

Heb met de wizards van beide PC's netwerk ingesteld, in desktop vindt ik de laptop, maar bij "users" in laptop zoekt maar vind deze niets en laptop crasht.

Na herstart terug geoprobeerd en in de wizard heb ik de keuze "printers en bestandsdeling" die ik eerst nam, niet meer gekozen en gewoon op "volgende" geklikt.

Daar zegt hij om ofwel een usb stick te laden ofwel de instelling handmatig te doen, hij vindt het netwerk niet en stuurt me naar de site van d-link voor de status.

Moet ik het dus handmatig doen en wat zal ik moeten weten om ev. in te vullen, of is er een betere oplossing?

PS: als ik op het pijltje van "users" klik, blijft hij dus zoeken, klik ik op de naam "users" zegt em "geen toegang tot PC van naam \ users" (laptop). Foutcode:0X80070035.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Config: desktop met XP met kabel naar router, laptop met VISTA draadloos.

Heb met de wizards van beide PC's netwerk ingesteld, in desktop vindt ik de laptop, maar bij "users" in laptop zoekt maar vind deze niets en laptop crasht.

Na herstart terug geoprobeerd en in de wizard heb ik de keuze "printers en bestandsdeling" die ik eerst nam, niet meer gekozen en gewoon op "volgende" geklikt.

Daar zegt hij om ofwel een usb stick te laden ofwel de instelling handmatig te doen, hij vindt het netwerk niet en stuurt me naar de site van d-link voor de status.

Moet ik het dus handmatig doen en wat zal ik moeten weten om ev. in te vullen, of is er een betere oplossing?

PS: als ik op het pijltje van "users" klik, blijft hij dus zoeken, klik ik op de naam "users" zegt em "geen toegang tot PC van naam \ users" (laptop). Foutcode:0X80070035.

Ben al zo ver geraakt dat desktop de beide pc's toont, maar op de laptop staat alleen de laptop zelf vermeld.

Heb dus met diskette de wizard gevolgd op de laptop en tijdends installen met diskette en wizard zegt deze laatste dat er een fout gebeurd is, maar bepaald niet welke.

OS desktop: XP

OS laptop: Vista

DT verbonden via kabel aan router

LPT draadloos via usb wifi link van router

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een netwerk gaat dat niet, dit kan alleen als je gebruik maakt van "extern bureaublad"

(in XP vind je dit in het start-menu -> bureau-accessoires -> Communicatie -> Verbinding met extern bureaublad.

Hier vind je meer informatie over Verbinding met extern bureaublad: Computer beheren op afstand - Computer beheren op afstand

Met win. systeem "gebruikersaccount" wil het niet werken, is het noodzakelijk om "te forwarden" op de router, en wat precies moet ik dan doen, de uitleg gegeven op link snap ik niet.

Thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan je email programma zo instellen dat je je emails download op beide computers.

de pc en laptop stel je dan bvb zo in dat de mails op de server blijven staan. dit vereist dan natuulijk dat je je mailbox af en toe handmatig zuivert.

Kun je een beetje uitleg geven hoe dat moet?

desktop met outlook en os xp

laptop geen outlook en os vista

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk met thunderbird maar de werkwijze is gelijkend. ga naar je account en zoek daar de serverinstellingen of geavanceerde instellingen. daar vind je "berichten op de server achterlaten" of iets gelijkend. dit vink je aan op beide pc's en dan zou je je mail op beide pc's kunnen binnenhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.